Gå til innhold

<får barna deres være lengre oppe nå i ferien?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, nå er ferien over for vår del, men i ferien har snupp på nesten 5 år fått vært våken til 22.30-23 stort sett hver kveld. Men så har hun også sovet lengre om morningen, og det er gull verdt i ferien. ;o)

Skrevet

Nei, ikke sånn til vanlig, men er de hos andre får de være opp 1-2 timer ekstra. Ser ikke poenget i å ha dem sent oppe her hjemme bare fordi det er ferie (hadde de sovet mye lengre på morgningene kunne vi vurdert det, men det gjør de ikke), litt anderledes i utlandet der man gjerne spiser ute sent osv. Tror dog vi er unntaket, synes alle andre ungene i nærheten springer rundt ut til båe 22 og 23 om kvelden selv om de yngste bare er 3-4 år.

Skrevet

Ja, mye friere nå i ferien. Ca et par timer lengre, avhengig av hva vi gjør og hvor vi er.

Og tregere morgener :)

Skrevet

Tenker som deg Alva.

Datteren min på 4 sovner max en halvtime senere enn vanlig, men nabobarna er ute veldig sent og leker.

Får nesten litt dårlig samvittighet jeg da..

Hun er trøtt til normal tid og står opp grytidlig uansett når hun legger seg.

Skrevet

Må føye til at vi har vært bortreist på ferie i 22 dager, og hun har kost seg skikkelig med masse andre barn til sent på kveld. Hadde vi bare vært hjemme hadde det neppe blitt så sent. ;o)

Skrevet

Ja, mine har fått være oppe endel lenger i ferien. Det er helst eldstemann (5,5 år) som har hatt veldig lyst til det.

De legger seg vanligvis rundt 19 - 19.30 når vi skal på jobb/ barnehage, men nå har de vært oppe til 20 (lillebror) og 21.00- 21.30 (storebror).

Kommer til å justere det når det nærmer seg skolestart( barnehagestart igjen. Jeg er lærer og har lang ferie ;)

Skrevet

Nei. Vel, hvis det er noe spesielt, får de jo det, men stort sett er de godt fornøyde med normal leggetid.

De står opp grytidlig uansett når de leger seg :)

Skrevet

De har også sovet lenger om morgenen (minst til kl 08.30) og er vanligvis våkne 06-07 ellers (også i helger...)

Skrevet

Her våkner de til samme tid hver morgen enten de legger seg kl 20 el kl 23,så er vi bare hjemme og ikke noe spesielt skjer så prøver jeg å få dem iseng til normal tid:)

Skrevet

Han er som regel oppe en time lenger enn normalt nå i ferien..

Legger seg rundt 20-20.30

(3.5 år)

Skrevet

Nei, de legger seg til samme tid, altså klokken 7. Men vi er aldri så nøye på leggetidene, så om det er noe spesielt, får de være oppe så lenge de vil. De er glade i å sove, så de går helst og legger seg selv om det blir senere enn 7. Dvs minsten går ikke og legger seg, hun legger seg bare godt til rette på gulvet og sovner.

Skrevet

Ja. Snuppa har vel ikke vært i seng tidligere enn 2130 til nå i ferien, men sover også til 0900 - helt flott.

Ferietid er ferietid for oss, da koser vi oss. Dessuten er det lyst og varmt, så er ikke så lett å få sove tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...