gossegass Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Noen som vet om man kan få det i tablettform?
FruTB Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Vet ikke om du kan få det i tablettform, men kanskje du kan få en annen type som smaker annerledes? Vi bruker sprøyte, og lener Bo bakover og dytter sprøyta inn på siden langs tunga, godt bak. Litt tvang, men det går ned uten tårer Lykke til!
Tante Bassa Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har akkurat vært på apoteket og kjøpt Paracet smeltetabletter. De kan tas fra 6 mnd. Smaker banan
Vipsenmamma Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Det enkleste er å gjøre som mammadamen sier - bruk sprøyte og før den inn på siden av tungen. Tre sekunders tvang - og så ferdig.
Lilla76 Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 går fint å få det i tablettform, bare ring legen å få han/hun til å skrive ny resept. begge mine barn har nektet å ta flytende, fra toårsalder, har fått tabletter i stedet og det har gått som en drøm. skjønner ikke at legene skriver ut pencilin i flytende form til alle barn, når det er mye enklere å ta tabletter.
gossegass Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2010 Supert. Takk for svar alle sammen. Det har gått "greit" med tvang hittill, men nå kaster han det bare opp igjen. Ber om resept på piller i morgen den dag.
Tante Bassa Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Herregud, jeg driter meg stadig ut... Ser nå at det var Pencilin du spurte om, og ikke Paracet. Er det mulig å lese sååå feil da? Hehe. Sorry!
Mrs. Bouquet Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Vi hadde samme problemet med apocillin. Han kastet opp nærmest før vi hadde fått gitt han alt. Prøvde både å blande det ut og blande i sanasol osv. men smaken av medisin altfor sterk. Hjalp nok ikke at det var tilsatt bringebørsmak. Vi hadde heldigvis tabletter liggende, men de måtte deles i 4 for at han skulle få riktig dose. Så vi fikk derfor tabletter med lavere styrke av legen. Vi knuste tablettene og blandet de i nugatti i en t-skje, da gikk det veldig fint. Vi gjør det samme med Paracet for eldste på 3 har blitt hysterisk når det gjelder stikkpiller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå