Odine! Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Vi har en toåring som nå begynner å bli bilsyk. Hvis alt annet feiler, prøver vi å snu bilsetet, men tar gjerne imot tips. Bilsyketabletten av merket som begynner på P funket ikke - der spøy hun etter 1 time i bil :-( Jeg har kjøpt slike akupunkturarmbånd som skal hjelpe, men de er egentlig "fra 3 år"... Har noen noe kjærringråd å gi meg? (søstera mi har testet ut rådet "plaster over navlen" - uten ønsket resultat...)
lure Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Vi hang en kjetting (?) stump fra under bilen ned til asfalten. Det fungerte, for den datt av en gang å da spøy jeg som bare det. Så det er verdt et forsøk. Heldigvis ikke bilsyk lenger, phu.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 - Bilsyketabelett som blir gitt litt over 1 time før avresise, ikke vits å gi den rett før da blir de som sliter mest kvalme uansett - 0 melkeprodukter den dagen dere reiser - Ikke spise i bilen, ikke drikke kullsyre, kun vann - Snu bilsetet hvis det er ekstremt, går ut over førers kjøreferdigheter med et sykt barn i bilen - Den som kjører må kunne kjøre ordentlig, unødvending bremsing = perfekte oppskrift på bilsyke - Stress før avreise = nei - Lesestoff/dvd er ikke bra for bilsyke heller Har slitt med bilsyke i 26 år + har en datter på snart 5 som også sliter, dette hjelper i allefall mye for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå