anne-lise33 Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Hei. jeg har en gutt på 4 mnd, og jeg er litt bekymret om han legger på seg nok. han var veldig stor når han ble født. han veide 5342 gram og var 53 cm. jeg bor i københavn og jeg er mye inne på en side som heter minmave.dk, og der leser jeg at deres barn som er født i mars 2010, veier alt fra 6,6 kg til over 9 kg. og alle er 4 mnd. er jeg hysterisk?? jeg ammer ikke og har ikke gjordt det i det hele tatt. han spiser alt fra 100- 140 ml hver gang, og det 6-7 ganger. vi har startet med grøt og mos, og det går ned på høykant.. så jeg lurer på om hvor mye mme deres babyer spiser hver gang... glemte og si at han ble veid 14.juli, og da veide han 6,8 kg og var 65 cm.. og da jeg leser hva andre veier blri jeg bekymret. men han er alltid i godt humør, sover godt og er aktiv.... håper du kan svare meg...
Kokkosbolle Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Hei:) Sønnen min er 4 måneder og spiser ca 180 ml NAN ca 5-6 ganger i døgnet... Han veier nesten 7400 g nå, er ikke sikker på lengde. Han var 62 cm på 3 måneders kontroll og veide da 6300 g. Tror IKKE du skal bekymre deg i det hele tatt!! Så lenge han er blid og fornøyd så har han det jo bra! Men visst du alikevel tenker masse på dette så kontakt helsestasjon (som helt sikkert vil si at alt er greit:)
Tabitha Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Hvis du bruker NAN, så står det på pakningen at 4 mnd gamle babyer skal ha mme 4-5 ganger i døgnet, og 200 ml om gangen ca. (om det er bare 4 ganger i døgnet). Men blir kanskje annerledes om man gir grøt i tillegg? Dersom man gir 200 ml 5 ganger i døgnet, har man kommet opp i 1000 ml (1 liter). Og det anbefales ikke at noen skal drikke så mye pr døgn (pga nyrene til babyen, har jeg hørt) Babyen til HI er helt sikkert normal og det kommer til å gå bra med ham. Likevel litt underlig at han bare har gått opp 1,5 kilo siden fødselen.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 anbefalt mengde NAN er ikke mer enn 1 lier i døgnet. Det vil si at å gi 200ml 5 ganger i døgnet er greit. Den tabellen på pakka er bare veiledende og om ungen spiser 100ml 6-7 ganger i døgnet så er dette også ok. Det er ikke hvor mye til hvert måltid som spiller noen rolle, men den totale mengden i døgnet. Lykke til:)
Snuppa! Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Barnet mitt på 4 1/2 mnd veier 6,5 kg, har nettopp begynt med smaksprøver med grøt. Høres helt normalt ut det du beskriver sånn jeg ser det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå