To gutter + spire Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 I dag fikk jeg vite at jeg har kommet inn på sykepleien. Da jeg søkte hadde vi ingen planer om å få nummer 3 så snart . Nå har jeg regnet ut at jeg ikke har krav på fødstipend da det er under 6 mnd fra jeg får studieplassen til termin . Har jo egentlig visst om at jeg må takke nei dersom jeg kom inn , men det er litt ekstra dumt nå som jeg vet studieplassen er min ...sukk ... Da er det jobb som venter frem til permisjonen, og det er jo trygt og godt . med tanke på økonomi ,er vi avhengig av at jeg også har inntekt. så hadde jeg blitt student ville det blitt trangere . Andre i samme situasjon?
gakkeliten Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Jeg visste ikke at det måtte være mer enn 6 mnd fra du fikk studieplassen til termin? Hvor leste du det? *shit*
To gutter + spire Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2010 På laanekassen.no står det om fødselsstipend. ( lånet og stipendet du har krav på blir omgjort til stipend i 41 uker etter fødselen) Der står det at du må ha hatt studieplassen i minst 6 mnd før fødsel for å ha rett til fødselsstipend.
mor til 2,venter på nr3... Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Jeg er også i samme situasjon:( Har kommet inn på vidreutdanning i barne og barselpleie,men ble ikke planlagt gravid med nummer 4,og har termin i februar...så da blir det ikke skole før om evnt 2 år:(
To gutter + spire Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2010 Litt surt er det ... men toget er jo ikke gått !
Tulla med tre små Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Dette bør du sjekke ekstra nøye med NAV før du evt sier fra deg studieplassen! Nå vet jeg ikke hvor lenge du kommer til å være student før termin, men om det er 4 mnd eller kortere, mener jeg du kommer inn under vanlig permisjonsordning, siden du da har arbeidet minst 6 av de 10 siste månedene før termin. (Forutsatt at du har vært i jobb så lenge da...)
Frøken Anina Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 Du kan reservere studieplassen slik at du får den til neste år - dersom det skulle hjelpe deg. Følgende står på Samorda Opptak sine sider: Du kan søkje om å få reservert ein tildelt studieplass til året etter ved innkalling til militær-/sivilteneste, graviditet eller andre vektige grunnar. Søknaden må dokumenterast med tenesteinnkalling, legeattest e.a. og sendast innan 3 veker etter at du fikk tilbodet. Søknaden skal sendast til lærestaden der du fekk tildelt studieplassen, ikkje til Samordna opptak. Du må svare JA til Samordna opptak uavhengig av søknaden om reservert studieplass. Har du fått studieplassen via Restetorget, kan du ikkje reservere den.
To gutter + spire Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2010 JA ! Fikk telefon fra universitetet i dag og da ble jeg opplyst ang. å reservere plassen til neste år ! Skal sende perm.søknad + legeerklæring av termindato. Dette var en veldig gledelig nyhet ! Takk for svar allikevel hoego
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå