Dubros Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har over tid gått på Calcigran Forte (1000 mg kalsium og 800 IE vitamin d3-- et d-vitamin og kalsiumtilskudd. For en tid tilbake spurte jeg legen min om jeg skulle fortsette å bruke det dersom jeg ble gravid. Da sa hun at jeg kanskje kunne dele tabletten i to og ta halvparten,men at jeg kunne høre med apoteket om det. Nå når jeg har blitt gravid tok jeg meg i dag en tur på apoteket. De ba meg om å slutte helt på tabletten. Det som uroer meg er at jeg er 8 uker på vei. Og når jeg leser om det, så tolker jeg det som at forhøyede d-vitamin og kalsium innhold i blodet kan gi fosterskade. Det nevnes hjertefeil. Har over et år nå gått til jevnlig kontroll og sånn jeg forstår legen min så ligger jeg ikke over anbefalt nivå, jeg ligger der jeg skal være. Og da er det kanskje ingen fare for fosteret heller?? Forsøkte å ringe legen min, men det er ferie ut denne uka. Blir jo ganske urolig for at jeg allerede kan ha skadet fosteret. Noen som kjenner til dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå