Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Klara Ella Alice Maja Viktor Tollef Mio Charlie Aksel. Hva syns dere ?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Leste det på Dadbladet.no i går. Ja, vi hermer etter svenskene
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Vi har faktisk tenkt på Charlie(som vel egentlig er et kallenavn for Charles). Har en Sarah fra før, og føler at Charlie blir i samme sjanger..?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Skikkelig deppa på at Ella blir trendnavn siden jeg har tenkt på det i mange år. Men men... så får "alle andre" ta det heller. Jeg har flere alternativ. Desuten føler jeg på meg at det blir gutt her.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 Det var det jeg skulle si også. Ella ER allerede et trendnavn. Ihvertfall på Østlandet.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Jeg bor i nordnorge og har aldri møtt en Ella. Har likt det navnet i ti år og alltid tenkt på det som et valg for min førstefødte, om det skulle bli jente. Men det er ikke verdens største tap. Jeg ville aldr gått for et trend navn. Det skal være et personlig valg, og det trenger ikke å være helt unikt heller, men det blir ikke et navn som det finnes fem andre i barnehagen/skolen som har. Da jeg vokste opp hadde vi fire Lisa, tre Maria, tre Andreas, og to Kristian bare i min klasse. Disse navna gikk i gjen i klassene over og under også, og på fritiden kunne det godt leke syv barn med samme navn. Kaotisk. Jeg vil helst at mitt barn får ha sitt navn delvis i fred. Skulle det dukke opp en til i klassen med samme navn får man tåle det, men man bør ikke satse på det "alle" andre heter.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Kjenner jeg er litt skeptisk til at Didrik skal bli et trendnavn.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #11 Skrevet 19. juli 2010 Største ønske til oldemoren min var at noen oppkalte ungen etter henne.. Hun het Klara. Jeg synes det er et kjempe flott navn på en gammel dame, men ville ikke ha det på min datter. Kunne kalt henne Klara Sofie (etter begge oldemødrene mine) Men det ble med Sofie..
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #12 Skrevet 19. juli 2010 Sofie er jo også et trendnavn. I alle fall i nordnorge. Mannen vil vi skal bruke det, etter hans mormor, men det ligger på topp i flere fylker i landet nå, så jeg er usikker. Men pent er det!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #13 Skrevet 19. juli 2010 Jeg troor det skal være Tellef, det er ihvertfall det som står her på barnimagen.com Jeg liker ikke engelsk-klingende navn som Alice, Mio og Charlie. Men jeg er litt rar og har nok en heelt annen smak enn trenden uansett. Men det er godt å vite, for jeg kommer til å styre unna alle topp-lister jeg får tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå