Gå til innhold

enda et spm om borgelig vigsel...

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ringte sorensskriveren istad, men de måtte ha prøvningsattest før de kunne bekrefte dato, og sa at det som regel ikke var noe problem å få datoen som var satt, men kl.slettet kunne man ikke alltid velge. Greit nok det altså :)

Men, prøvningsattesten skal jo sendes skatteetaten. Sender de da den videre til tingretten her (når vi skriver på det på attesten) også tar de kontakt med oss igjen? Eller må vi ringe på nytt? Eller? HVORDAN VIRKER DETTE HER??????

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

og bare jeg stressa ned nervene og leste skikkelig, så fant jeg jo utav det :)

Skrevet

Når du leverer prøvingsattesten får du spørsmål om det, vi fikk i alle fall, vår ble videresendt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det står jo på prøvningasttesten at den kan sendes vigsler, og da skrev vi på adressen. Men kan man levere den personlig på skattekontoret?

Skrevet

Hos oss skulle det også sendes automatisk til det meninghetskontoret som kirken sognet til, men som det ordensmenneske som jeg av og til er ( hehe..), så _måtte_ jeg ringe og sjekke noen dager før bryllupet. Og; det hadde de ikke fått, nei.

Så mitt tips er å sjekke at de har mottatt det. :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Okey! :) takk for det! Det sto at behandlingstiden var 3-4 uker, men sambo mener at "jeg tar det for gitt at de sender oss en kopi". Jeg tar ingenting for gitt, så om 3 uker hiver jeg meg på telefon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...