Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 I løpet av den uka her har minsten slått seg i munnen 2 ganger. Første gang sto han oppreisti sengen og smalt ansiktet inn i kanten på senga. Andre gang skulle han gå fra stående til "krabbende" og falt med munnen først ned i gulvet. Han har begynt og blø og gråt hysterisk begge gangene. Men har sett at ingen tenner har blitt knekt og jeg har fått lov å pusse tennene etterpå. Og virker ikke som han har vondt lenger. Hva burde jeg gjøre her? Hilsen usikker førstegangs.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har aldri dratt til legevakta med våre i slike tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Man gjør ingenting:) Slikt skjer hele tiden tiden -og oftere også. Et tips på veien er å gi is til småen slik at hevelser går ned + at det lindrer.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Okei, han har bare aldri blødd før. Har lyst til å kle han opp i bobleplast, fjerne alle møbler og legge madrasser på gulvet i helehuset. Grusom følelse når han slår seg. Men nå ble jeg litt roligere, takk
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Det eneste du sjekker etter er brukne tenner og om der er hull eller gliper i tannkjøtt/leppe. Er det det, må det kanskje syes. Forøvrig må du selvsagt sjekke om barnet blir sløvt; hjernrystelse el.l., men dette er sjeldent på slike skader. Desse skadene ser dramatiske ut, da munnen er et veldig blodfylt område. En is kan være en god idé. Ellers er en rød, våt, kald klut fint å presse mot. (rød fordi mange barn gråter mer når de ser blodet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå