Gå til innhold

Symptomer på Mars'erne :)


Picea abies

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Lurer litt på hvordan det er med andre i ca samme lei?

Nå er jeg 5 + 6 og symptomene mine har avtatt litt. I begynnelsen hadde jeg mye stikkinginger, men dette er heldigvis nesten helt borte. Det varierer litt med dobesøk, men det blir en del løpet av dagen;P, og jeg har hatt svak kvalme om morgen og noen ganger kveld de siste 3-4 dagene.

Jeg blir nesten litt nervøs når det ikke er så mye å klage over, men moren min har beroliga meg med at hun hadde ett veldig lett svangerskap uten kvalme og plager, så jeg får vel høre på henne :)

 

Hvordan er det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Eg har veldig ømme pupper, er ein del kvalm og er veeeeldig trøtt ;)

Eg er i uke 4+4.

Har dere fortalt det til de nærmeste el? :)

Lure på om me må det, skal på ferie til svigers i 2 uker og de komme vel til å skjønne det når eg e kvalm og trøtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+3 og sitter vel igrunn og venter på symptomene. Mensmurringene har avtatt litt. Kan føle meg litt uggen av og til, men ikke noe klar kvalme. Det e vel stort sett det jeg har av symptomer.

 

I de forrige svangerskapene har jeg på det tidspunktet her spydd som en helt som har vart helt til ungen e ute+ halsbrann og bekkenløsning. Så e litt forundra over den bra formen. Nesten så man blir litt bekymra for at noe kan være galt ;) Men skal vel bare nyte de fantastiske dagene, for plutselig kan det snu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6u i dag. Stikninger i puppene og murringene i magen er nesten helt borte...men har så smått begynnt å kjenne "anfall" med svimmelhet, hodepine og kvalme. I forrige svangerskap var jeg plaget med svangerskapsmigrene mellom uke 9 og 14 så aner meg at det kommer nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker. Helt i begynnelsen kjente jeg stikkinger nederst i magen. Ømme bryst.Kvalme har jeg kjent hele tiden, men det kommer i bølger. Ofte før måltider. Trøtt har jeg også vært en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jer er 5+2 uker i dag. Er enda øm i puppene,men kansje ikke like mye som i begynelsen.Er kvalm innimellom,håper den ikke setter inn for fullt da jeg hadde ekstremsvangerskapskvalme sist gang =/ Ellers veldig trøtt å sliten,ofte på do og litt hodepine!

 

Vi har sakt det til mamma,pappa og 2 av bestevenninene mine. Til helga har minste søstra mi bursdag og den nest yngste har 6aug,jeg har kjøpt 2 hvite bodyer som jeg har skrevet med tusj: Jeg skal bli tante og på en Jeg skal bli tante & gudmor + hengt på et par rosa og et par blå babysokker på bodyene ;) Gleder meg sååå til og gi de til dem =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det til mine foreldre forrige helg. Det var faktisk helt grusomt :P Jeg hadde gått rundt og ville si det kjempelenge, men var så nervøs at da jeg skulle fortelle det begynte jeg å gråte :-o Jeg og samboeren bor nemlig i bryggerhuset på gården, ved siden av mine foreldre og jeg følte jeg trengte å si det. Så fikk jeg litt sånn moderlige råd, og så virka det som om alle egentlig ble veldig fornøyd :) Mine foreldre blir besteforeldre for første gang :D Samboern fortalte det like etter til pappan sin og broren sin og exen :P (de har ett barn sammen fra før).

 

Nå håper jeg bare alt skal gå bra. I går var jeg kjempedårlig på jobb. Fikk hodepine, feber og skikkelig kvalme. I tilegget mistet jeg alle krefter. Sjefen min greide ikke finne noen som kunne jobbe for meg, så jeg ble tvunget å bli der :/ Hun fleipet med at kanskje jeg var gravid? "HAHA -ja det skulle tatt seg ut!" sa jeg nervøst :P Ville helst vente til ut i august med å si noe der, da jeg vet at alt er OK.

 

I dag blir jeg hjemme, orker ikke gjentagelse av gårsdagen. Vil ikke gå rundt på jobb i den tilstanden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen blir helt "evil" hvis jeg blir sulten! Det beste måltidet er uten tvil stekt blodpølse, bacon, egg og tomatbønner :D Også har jeg blitt helt frelst på rødbeter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 7+3 i dag og er først nå jeg har begynt å kjenne ett lite hint av kvalme og svimmelhet=) eneste symptomet jg hadde fram til nå var veldig ømme bryster og litt trøtthet=) som begynne å avta nå og har blitt erstatta med litt kvalme i stedet:) dette er mit første svangerskap og min mor var kjempe dårlig når hun skulle ha meg. gratulerer til dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øm i brystene, luftsmerter, trøøøøtt, mye på do, sliten og vond rygg, oftere tannpine, raskere sliten, rar kropps tempratur(fryser for ingen grund og varm resten av tia), pms smerter hver dag, litt halsbrann før testen viste positiv(aldri hatt halsbrann før), ofte hard/løs mage. hmm dett var dett tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for det meste noe som kan minne om menssmerter,

innimellom stikking og kiling...(flere som har det?)

Også ellers så blir jeg raskt trøtt, men får ikke til å sove så lenge.

Er morgenkvalm og kvalm etter at jeg har spist.

 

men ellers så er det ikke noe mer...har feks ikkenmerket at brystene er ømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 6 uker på vei og har vært i veldig dårlig form i 1 uke nå. Har vært mye kvalm, dårlig almentilstand, infulensalignende smerter i kropp, kramper i magen på natta, ømme bryster, hyppig vannlating. Har også blitt veldig stiv i nakke og skuldre pga at jeg er sengeliggende. Håper formen blir bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3 i dag. Er kvalm hver dag, hele dagen (eller, litt av og på, i bølger gjennom dagen) og har vært det fra ca uke 5. Kaster ikke opp heldigvis, men kvalmen begynner å bli plagsom. Har en del ligamentsmerter, er tett i nesa om morgenen og sent om kvelden, men ellers ingenting. Hadde enda færre symptomer sist, så nyter i grunnen at jeg ikke har det så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+2 idag.. Har veldig tydelig gravid mage!! Bekkenet er ikke godt nå, er kjempe trøtt,men sover dårlig..finner ingen stilling som er god,svimmel,små-kvalm er jeg nå, veldig ømme bryster....Skal til legen 18.08..blir sppennende! Har nesten en følelse av at d er to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått ca 2 uker siden forrige symptominnlegg, og i dag er jeg 7+4 :) Det går så fort altså!

 

Kvalmen som jeg såvidt kjente har gitt seg, men begynner å merke hormonene nå. Blir fort både lei meg og sint. Av og til strekker det godt i livmoren (eller hva nå det enn er som skjer der nede) noe som gjør meg egentlig bare litt glad, for da vet jeg at det skjer ting ;)

 

Brystene er vel det mest konsiste symptomet i dette svangerskapene og de har vært tunge og ømme fra dag 1. De vokser fortere enn barnet hvertfall! Merker at de fyller de største bh-ene jeg har allerede, så det skal nok ikke gå lang tid før det blir noe undertøysshopping. Jeg er D80 fra før av så jeg gruer meg litt! Lagt på meg generelt har jeg, men det skjedde dritfort når jeg tenker meg om. Føler hvertfall at den verste vektøkningen i forbindelse med kroppsjusteringen har gitt seg. Mange snakker om mager her inne og hvordan mener de har gravid mage allerede osv, og jeg ser jo hvor det kommer fra. Jeg vet at det egntlig ikke skal synes noe ennå, og at det mest sannsynlig er luft etc, men det føles som om noe er i ferd med å skje. Det er den der følelsen av å ta hendene ned til magen fordi man kjenner det strekker der nede og oppdage tyngden som ligger der.

 

Litt av angsten for at noe skal gå galt har gitt seg. Det er ikke sunt å lese for mye her inne!!! Jeg har dessuten fortsatt ikke vært til kontroll, så jeg må jo bare ta det intuitivt. Så jeg stoler på magefølelsen om at det spirer og gror og slapper av der inne, min mor som sier jeg bare skal slappe av -jeg er tross alt frisk og rask med god helse, og ikke minst legene som sier at jeg bare skal slappe av og nyte svangerskapet. Kontroll er ikke nødvendig ennå (men snaaart ;)).

Her inne syns jeg å lese om ene aborten etter den andre og det er deprimerende. Man blir jo litt redd for selvoppfyllende profeti etterhvert!

Jeg kjenner hvertfall på kroppen at noe er riktig :)

 

Appetitten er god, men ikke fråtsende. Jeg er ofte sulten, men blir fortere mett.

 

Et annet veldig viktig og ikke minst deilig symptom er faktisk fantastiske orgasmer :) Hatt veldig sterke orgasmer under sex i det siste og det har jeg lest kanskje kan komme av de fysiske forandringen der nede under svangerskap etc?

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei, men mellom 7 - 9 uker. Jeg har også følelsen av menstrusjonssmerter, veldig ømme bryster,veeeeldig trøtt og begynner å grine for tingenting :P Luktesansen er heller ingenting å klage på! Er enda ikke blitt kvalm.. Håper kvalmen holder seg langt vekke! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 + 3 idag, og dette er første dagen med kvalme. Har frem til nå kun hatt mens-smerter og ømme bryster, i tillegg til hyppige toalettbesøk. Merker også at jeg har mye luft i magen, og ingen av klærne passer. Fryktelig dumt på så tidlig tidspunkt, det er allerede flere som har spurt om jeg er gravid... Og jeg har ikke tenkt å si noe før jeg er i 12 uke, så dette kan bli en utfordring.... Og veldig trøtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg er 6+2 idag. har vært sinnsykt kvalm til nå, men det har begynt å avta noe, ømme pupper, trøtt som en strømpe hele tida, og og mennslignende smerter veldig ofte.

I de to første svangerskapa har jeg ikke kjent noe som helst, men jeg født nå jentene mine for 12 og 16 år siden, hehe..

Og det her er da med en ny mann. Så ting kan jo forandres mye.

Gleder oss masse nå.

Jeg ser nå ut som jeg er i 7mnd allerede. så skjule at man er gravid er ikke lett. Men slik var jeg sist også. Men vokser ikke så mye mer før på slutten da. Magen blir bare hardere og hardere etterhvert som tiden går.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 9 + 4 idag :-)

Har ikke spesielle symptomer som kvalme, oppkast og slike ting som jeg leser om heeeletiden :P

Merker at brystene er blitt større og de er veldig ømme.

Matlysten er blitt bedre men utover det er jeg ganske lik meg selv :-)

Min mor hadde heller ingen symptomer med oss 3 jentene så jeg krysser fingrene for at det fortsetter så bra som dette!

 

Lykke til jenter/damer! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...