Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Jeg tør ikke å være alene hjemme.Har barn som bor sammen med meg.Men jeg er livredd fordi. Syntes jeg hører lyder,i trappa,noen som er på vei opp trappa osv. Bor i et gammelt hus,så det blir jo lyder det forstår j nå.Jeg trodde j sku bli gæren,så måtte bare kjøpe meg en hund.Våkna midt på natta,av at j trodde det var noen i huset, (jeg har opplevd traumatiske ting i fortiden min) blitt draps trua mange ganger,og en gang holdte min egen far på å drepe meg.Jeg har sett far min trua bror min med en stor slakterkniv.. Tok han med ned i kjellern,og der hørte du at han tortuerte han å slå han.. Jeg våkner midt på natta,svett og hjertet oppi halsen, livredd--- Andre ganger får j ikke sove,for j tør ikke å legge meg..Da har jeg på lys på flere rom,slik at folk ska se at det er noen hjemme liksom.. Sånn har det vært i sikkert 16-17 år.. Bedre nå,da jeg har hund.Føler meg tryggere da--Men har fremdeles perioder der jeg er livredd..Er det dette folk kaller angst? Jeg vil liksom ikke ha angst eller depresjoner.Det er liksom tabu å ha det.. Takk for svar..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Ja så har du vel angst og redd for å være alene, ikke rart etter det du har opplevd. Heldigvis er det mange som mener det ikke er tabu å ha angst, jeg sliter selv med angst og kan også være redd om jeg er alene hjemme. Kanskje du skulle snakke med noen om dette, enten en god venn, psykolog ol. Både for å bearbeide det du har opplevd og lære deg hvordan du kan takle denne redselen, for det kan du..etterhvert. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Jeg har barn,og redd for at hvis j søker hjelp så kan jeg få trøbbel med barnevernet.. Det har jeg lest om mange ganger.. Kanskje jeg ska gjøre det ? Men er det angst jeg har? Må jo vite først om dt er det,før jeg reiser å sier til legen at jeg har angst.. Gruer meg for å kontakte legen,å få henvisning til hjernekrumpern... Noen som har blitt frisk? Tok det lang tid??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå