Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Vel, kommunelegen i Larvik mener noe annet. Sett dere på denne og roter, dumme kjerringer:http://www.dagbladet.no/2010/07/18/nyheter/smitte/katter/strand/gravide/12614837/
Gjest Tale30 Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Det er vel de færreste som sier at toxo ikke er farlig i svangerskapet? Men det er ikke lett å bli smittet, og faren er større ved hagearbeid, enn å ha katt i hus.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Har aldri sett at noen her inne har sagt at toxo ikke er farlig for gravide jeg i hvert fall. Men det som sies her og som jeg er fullt ut enig i er sjelden at noen her i landet blir smittet av toxo når de er gravide. Det skal ganske mye til å bli bli smittet om man er normalt renslig.
Gjest Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Det er supervanskelig å bli smittet pga kattehold i hvert fall. Jeg hadde katter hjemme fra jeg var 9 til jeg ble 19, type 2-3 katter, og det var mitt ansvar å bytte kattesand og gi mat. Men har jeg hatt toxo? Nei. Når det er sagt var jeg supernøye med å vaske hendene, grønnsaker og frukt da jeg gikk gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå