Trønderbærta Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Stesøsteren min har en fjording på stallen som skulle selges, men mora hennes ville beholde den, men var litt skeptisk i forhold til tid, dama til stebroren min er også interessert i hesten men har heller ikke tid til å ha han alene. Så i dag bestemte vi oss "halvveis" på å ha han på deling :-) I 2-4 uker skal vi prøve oss på å se hvordan det funker, og bli kjent med hesten. I forhold til samarbeid med de andre to så blir det ingen problem, da vi alle tre er flinke til å tilpasse oss hverandre og kjenner hverandre godt. Gleder meg masse til å bli kjent med han, var der i dag, og han virker så snill og rolig :-)
Miss Misantrop Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Gratulerer. Håper du får mye glede av den nyanskaffede hesten.
Miss Misantrop Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Nå, har du vær å ridd i dag? Vil legge til at den beste måten å ha hest på er å ha hest sammen med en man kjenner. En å dele arbeid og gleder med også blir man ikke så bundet.
Dodraugen Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Ville aldri hatt en hest på deling... Med mindre det var andelshest på trav- eller galoppbanen. Lykke til!
Trønderbærta Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2010 Har ikke vært ute å ridd i dag, ridebanen mente de at skulle bli ferdig i dag/morgen, så satser på å prøve litt i morgen før jeg skal bort. Men har stelt å ordnet litt med han i dag da, og han er så rolig at ungene sto lenge å børstet han Hesten er 6 år og ikke ridd inn skikkelig, så han skjønner ikke helt hva han skal gjøre når han blir bedt om ulike ting, så jeg ønsker i hovedsak i ri innenfor gjerde i første omgang. Han er mest vant til å ha uerfarne ryttere i salen. Er ei hestedame her i nærheten som skal komme å gi meg tips ang han, og som hjelpe meg med å få han skikkelig innridd. Så jeg personlig har vel mer og mer lyst til å beholde han, men må vel få "godkjennelse" fra samboeren også, for han vet ikke noe om dette da han er på sjøen . Men _tror_ ikke han kommer til å si noe på det.
Dodraugen Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 ... Men må legge til at jeg ikke driver med hobby-kosehester da.
Trønderbærta Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2010 ω-ρσρeүe jeg har aldri ville delt hest om det hadde vært noe annet enn tur/kosehest da Stemoren min har en til hest, og hun andre har aldri hatt hest, så det blir jeg som har hovedansvaret for hesten da, da jeg er (eller i allefall før) mest erfaren, har tidligere hatt en døla-hingst på helfor i to år. Så om vi har lyst til å ri to stk så er ikke det noe problem. Om vi er ekstra gira på å kose/stelle hest og hesten vår er "opptatt" så står det 3 til hester på gården som også kan disponeres etterhvert
Trønderbærta Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2010 Har ett spørsmål til dere som har hest.. Hva tror dere jeg/vi må rekne med i utgifter på hesten? Vi slipper å betale for stallplass, høy og spon, ved skoing betaler vi kun for selve sko'a (ikke for jobben). Vi har alt av utstyr hesten trenger nå. Vi ønsker å ha ei vetrinærforsikring på han.
Miss Misantrop Skrevet 20. juli 2010 #9 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har hatt en rekke hester til forskjellige formål. Noen sammen med andre, noen alene. Jeg kan alikevel ikke si deg en gang ca. hvor mye det vil koste. Noen stallplasser i Oslo området går for 5000 kroner måneden, men jeg har også hørt om de som får stallplass for 1500. Høypris kommer helt an på hvor du kjøper fra. Kvaliteten kan være god både for billig og dyrt. Går dere sammen med andre og kjøper store partier kan det være fint å sende det til analyse først. Hovslager ja... (har aldri hatt det problemet da jeg altid har hatt en venn til å sko) men prisen varierer mye etter hvordan sko du har på og om du skal ha belegg o.l. Det lønner seg å kjøpe sko og plater selv. Jeg har hatt 2 hester med veterinærforsikring. Det koster ofte mer en det smaker, sjekk hva forsikringen dekker. Det dekker skjelden medfødte ting som brokk, heller ikke ting som kommer av slitasje sånn som sener og ryggvondt (typiske skader) Jeg er helt sikker på at det går an å ha hest for 2500 i måneden, men rundt 4000 er nok mer realistisk.
Miss Misantrop Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Nå så jeg at du får stallplass og hovslager, da er de viktigste postene unnagjort. Hus at hesten må vaksineres årlig (helst 2 ganger i året)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå