Gå til innhold

Vogn og poser og slikt... ;)


*Nøtta*

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere tenkt å gjøre det med vognpose i vinter?

 

Jeg har gått for en Emmaljunga Edge vogn,men har litt "problemer" med posejungelen.

Har tenkt litt på EasyGrow posen,med sauskinn under.

 

Men om man feks kjøper en dunpose,må man da ha saueskinn underst i vognen?

 

Og hva med dyne? Må man ha både pose OG dyne til oktoberbarn..er det meningen?

Jeg er blank på dette feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter råd fra min søster (som fikk oktoberbarn for to år siden) så har jeg voksipose og saueskinn i vogna.. og ingenting annet!!

 

arvet nettopp en voksipose og tittet litt på den i går, og den er sinnsykt tykk og god :) så jeg kan aldri tenke meg at noen har behov for dyne i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har virkelig ikke peiling..... så fint du spørr :) !!!

Det virker som voksiposen er det eneste alternativet, men fyyy så dyrt!!! tenker at det må være litt merket som koster jeg da.... har sett på litt rimeligere dunposer og saueskinn jeg. men har som sakt virkelig ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha Voksipose,da jeg synest de er for store og klumpete...derfor jeg er litt usikker.

 

Tror ikke man trenger dyne i tillegg til en Voksi nei,Hopfully.. :)

Den er jo veldig varm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Valg av vognpose er ikke enkelt nei...

Men det kommer jo veldig an på hvor i landet du bor også, Hvor kalde vintrene er. Jeg bor i Bergen og vi har normalt ikke så kalde vintre som f.eks på østlandet.

Jeg har sett på denne posen:

http://www.lilleprinsen.no/product/453936/Artlender_MAXIFLEX-gasedun%2C-lammeskinn%2C-fleksibel.html

 

Da kan vi ta ut lammeskinnet når det ikke er så kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det såg jo også ut som en snerten pose da. :) :)

Greit å kunne ta ut skinnet om man føler for det,men samtidig beholde varmen pga dunbunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dunpose "Odenwëlder BabyNest" med bamse inni. Brukte den sist, med barn født i slutten av september. Veldig fornøyd. Skal bruke den igjen nå med oktoberbarn.

 

Dunposen er veldig varm, trenger lite tøy under , kanskje en lue, en ullvest og et par votter hvis det er kaldt. (Svigermor trodde jeg drev med barnemishandling fordi jeg hadde på barnet så lite klær...)

Når barnet blir større (vil gå halvparten av tiden og har skitne støvler) har jeg lagt dunposen bort og heller brukt et skinn til å sitte på og et teppe over knærne.

 

Eldstemann hadde skinnpose. Men han er født i juni, og var litt eldre da pose ble aktuelt. Jeg har siden hatt glede av skinnposen til nr 2, bla fordi den jeg har kan deles i to slik at jeg bare bruker den underste laget.

 

Hvis man skal ha flere barn, og også ha sovevogn i barnehagen, er min erfaring at det er fint å ha både en dunpose og en skinnpose som kan deles i to. Voksiposen har jeg ingen erfaring med, men tror nok folk er fornøyde med en også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos min tante og onkel, og spurte de ang vognposer. De har 3 barn hvorav yngste er 2 år. De mente at denne er vognposenes svar på Rolls Royce; easyGrow dunpose inkl. forlengerledd

 

http://www.lilleprinsen.no/product/453941/easyGrow-_dunpose-inkl.-forlengerledd.html

 

Bhg-tanter har visst skrytt denne oppi skyene av ulike grunner. Bl.a lett å rengjøre, varm, kan brukes over flere år og er myk og god for barnet =)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har oldenwalder bamsepose til 1 mann og er veldig veldig fornøyd! Skal kjøpe maken til babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Mitt valg er Voksi Urban (søsteren min har hatt maken pose og har vært kjempefornøyd). Får min første baby i oktober og det er kaldt her vi bor. Posen er litt dyr, men har sett ett par butikker som selger dem for kr 1400,- i stedet for 1900,- :-)

 

Voksi Urban er en helt ny serie med alle egenskaper som trendbevisste foreldre søker. Moderne farge­ kombinasjoner som vekker oppmerksomhet, kombineres med skjønne og varmende materialer som puster. Overdelene i 90% dun og 10% fjær og underdelen i ull, gjør Voksi Urban til en slitesterk pose som holder ditt barn varmt og trygt. Dessuten har Voksi Urban to overdeler, en kortere og en lengre, som gir posen lang brukstid, til ca 6 år. Posen leveres med en skjønn pingvinpute, som er avtagbar og kan vaskes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt Odenwalder dunpose.. Kjøpte den når den var på tilbud til 12-1300, så sparte litt på det :)

 

Når det gjelder laken til bagen i vogna, noen som vet str på det, og hvor man kjøper det?

Har Simo kombi, men finner bare laken som er ment til sprinkelseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BabyComfort butikkene har nå kampanje på easy grow posen. :)

 

1499 koster den nå mot 1999 til vanlig.

Bare et tips om noen tenker på den.

 

Jeg kjøpte den heromdagen og tror jeg skal bli fornøyd med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte voksipose på www.flust.no. 1695,- for enkelte av classic modellene. Trygt å bestille derfra, husker ikke leveringstid, men tror den var på 2 uker eller noe slikt. Vi er iallefall kjempefornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt odenwälder sin dunpose med lammeskinn inni, tar liten plasse i baggen:) har også en Easy kid pose som kan forlenges (brukes til ca 3 år), er også veldig fornøyd med den, virker nesten varmere enn odenwälder sin, er billigere og kan brukes lenger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpr Odenwälder Lammy XL brukt, gjorde et kupp og kjøpte to poser for 1000,- totalt!! :)

Tror nok den skal være varm og god til lillemor.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig greit å kjøpe brukt..

Vi sparte masse på det. Artländer MAXIFLEX - gåsedun koster egentlig 1800-200kr og vi fant en brukt for 600kr!! Den var da brukt til et barn i 4 mnd og så ny ut =)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&SEGMENT=&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=68&keyword=dunpose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

mamma hadde tatt vare på posen jeg brukte når jeg og lillebroren var liten som er i ren saueskinn og hadde et rødt fløyelstrekk rundt, så hun bare kledde den om igjen i lyseblått så den er klar for lilleprinsen :) den er veldig varm så tenker evn legge et rørospledd for barn i bunnen av vognen hvis det skulle bli for kaldt.. vil virkelig anbefale de pleddene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...