Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Sikkert et dumt spm,men har ingen annen grunn til å være helt utslitt. Ingen mangler av vitaminer,jern o.l,ikke et slitsomt liv(har ferie uten mas og stress). Er lykkelig. Sover godt om natten også.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Ja det kan man og det blir man som regel også. Kjenner flere som har dte og trur det er arvelig så mamma har det og jeg lurer på om jeg også kan ha det, Ta en test hos legen ,så ser dem om du har det eller ikke,
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Har fått påvist fibromyalgi hos 2 revmatologer,men viste ikke at man kan bli slapp av selve sykdommen(?) eller tilstanden hvis man heller kan kalle det det. Lykke til med utredningen! og takk for at du tok deg tid til å svare ) Hi.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Okey så du har fått påvist det ja. Ja man blir fort sliten av det desverre. Håper uansett at dette ikke ødelegger ferien din:) god sommer
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Så absolutt :-( Kommer og går i perioder....er min personlige erfaring.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Ja var igrunn det eneste jeg kom på som kan være grunnen til at jeg er så sliten:( så det er altså ikke nok med at man skal ha forferdelig vondt til tider,man skal jammen være slapp og sliten også blæh Jaja får håpe det går fort over Greit med andre sine erfaringer når man har en lege som ikke informerer om noe,men titter på klokken når du er der :/
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Du lir ikke sliten av sykdommen, men du blir sliten av symptomene. Har hatt fibromyalgi i 12 år, og blir sliten når det stråler som værst. De dagene som man ikke kjenner så mye til fibromyalgien, burde man ikke bli sliten altså. Jeg ville rådet deg til å oppsøke en lege en gang til, og be han ta flere blodprøver. Eller så kan det rett og slett være varmen som er slitende på kroppen?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #8 Skrevet 18. juli 2010 Ja hadde det vært så vel at det var varmen som slet meg ut skulle jeg ikke klaget hehe. Har tatt alt som er å ta av blodprøver og alt er helt bra visnok. Ja jeg også blir sliten når jeg har vondt pga dårlig nattesøvn,men har en god periode med god søvn så skjønner ikke hvorfor jeg er så sliten. Takk for svar,hvis det ikke gir seg får jeg ringe legen igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #9 Skrevet 18. juli 2010 Hvilke tester er det dere har tatt som har påvist fibromyalgi? Mener dere de testene man tar for å ekskludere andre sykdommer?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #10 Skrevet 18. juli 2010 Har tatt haugevis av blodprøver i flere omganger som ikke viste noe(naturlig nok) røntgen av de store leddene, ultralyd av alle leddene (for å påvise eller utelukke leddgikt), registrert symptomene i lang tid (2år hos meg dessverre) Og sjekket ut om jeg hadde smerter i noen spesielle punkt på kroppen (auau).
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #11 Skrevet 18. juli 2010 Man kan også få fibromyalgi symptomer av lavt stoffskifte, som igjen kan være vanskelig å påvise. Kroppen kan f.eks jobbe på høygir og holde nivåene oppe slik at det ikke synes på prøver lenge. Hilsen meg som ble kvitt diffuse smerter da jeg fikk stoffskiftemedisin (levaxin OG liothyronin).
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 Det kan mann .Jeg har de siste 4,5 år blitt så sliten og må alltid sove minst 2-3 timer på dagen. De dagene jeg har ekstra vondt,kan jeg sove både 4-5 timer.Det hjelper å få sove ,for da slapper jeg av.Jeg har alltid 100 ting i lufta,ikke den som sitter stille med andre ord.Venna mine har hele tiden kalt meg Adhd pluss.,Hehe..Men er nok ikke så mye energi i meg lenger.Føler meg så utslitt,og trøtt,slapp.,pluss at det verker under beina,ryggen/skuldren osv.Prøver å ikke ikke fokuserer så mye på det,det er viktig .For mann kan faktisk "stenge litt av smerten ut,hvis mann holder på med noe mann liker ekstra godt" F eks når jeg holder på med hester å ska ri osv,da "blokkerer jeg mye av den smerten,pga av min store lidenskap,nemlig hester. Fortalte dette til legen jeg har på smerte sentret ,og han sa det var helt normalt. Da er jeg normal likevel da sa jeg,hehe..Går på smerte stillends hver dag,pga smerter. Bruker brexidol,voltaren,elller dicflonik eller hva de heter.Hva bruker dere andre? Tar ikke bort alt av smerten,men hjelper litt....
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #13 Skrevet 19. juli 2010 Jeg gikk fra store smerter til totalt smertefrihet når jeg gikk på Johannesurt. Måtte slutte for jeg ble så trøtt. Nå skal jeg prøve botox innsprøyting på de spasmiske musklene på smertesentralen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå