Gå til innhold

kan EL tester på vise graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett det blitt skrevet flere ganger bare lurer på om noen har noen erfaring med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hormonene LH og HCG kryssreagerer, så el-tester vil ofte slå positivt ut når man er gravid. Jeg har selv opplevd det da jeg ikke hadde flere graviditetstester og ville bekrefte en svakt positiv test. El-testen slo da positivt ut.

Skrevet

tøfft. da skal jeg prøve det i morgentidlig :P skal kjøpe test i morgen. måtte bare høre om det faktisk kunne stemme

Skrevet

tok altså en EL test å nettopp da jeg stod opp og trur jeg skal ut å kjøpe tester. for denne ga meg frysninger. trenger jo ikke å bety noe men den var mektig positiv, bare dager før IKM. hva synes du som har fått påvist det slik, altså graviditet via en EL-test.

uansett her er bilde

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/390931/offset/7

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette, men hvordan slår en EL-test ut som positiv graviditetstest?

Jeg bruker disse testene for å sjekke eggløsning, og for meg ser det ut til at det er en negativ eggløsningstest..... for teststreken vil vel alltid være litt svarkere enn kontrolltesten når det ikke er eggløsning på gang? eller..?

Skrevet

Hei. Jeg er i nesten i samme båt som deg aviva021105. Igår gjorde jeg det samme, tok en EL test og dette var en CB EL test, den ble positiv. Jeg ble stiv av skrekk og tenke at dette kan jo ikke stemme. Har mistenkt graviditet nå hvertfall et par uker, har ennå ikke fått mensen som jeg egentlig burde fått for flere uker siden. I dag tok jeg enda en EL-test og den ble også positiv. Nå skal jeg snart avgårde og kjøpe meg g-tester! Dette er veldig nervepirrende og spennende. Ta en g-test da vettu aviva021105, og om den er negativ så er det bare å vente å se om mens dukker opp.

Lykke til :-)

Skrevet

tro meg skal snart ned på butikken å handle. jeg tok som sagt en g-test her for få dager siden og den viste bare en skyggestrek. så dette er veldig spennende.

og kontrollstreken var sterkere enn teststreken.

Skrevet

når skreiv du at du hadde tatt en g-test, sa du?? Jeg finner det ikke :)

Uanset, lykke til..!!!

Kanskje jeg også kan teste om jeg er gravid med en el-test. Må bare komme litt lengre i syklusen først :)

Skrevet

når skreiv du at du hadde tatt en g-test, sa du?? Jeg finner det ikke :)

Uanset, lykke til..!!!

Kanskje jeg også kan teste om jeg er gravid med en el-test. Må bare komme litt lengre i syklusen først :)

Skrevet

Jeg har fått positiv el test nære ikm uten å være gravid av den grunn...

Skrevet

Hvordan gikk det? Jeg tror du er gravid.. :-)

Skrevet

Jeg har testet positivt med EL tester like tidlig som jeg fikk pos.grav test.

5-6 dg før ikm...

Måtte bare sjekke, siden jeg hadde lest om det fra før.

Men, jeg brukte cb el tester, lettere å tyde og synes de er mer pålitelige enn billigstrimlene.

Skrevet

tester i morgen tidlig. 1 dag før IKM :D

Skrevet

I dag er IKM og ingen TR, negative graviditetstester og mye luftsmerter samt mens murring. så jeg tviler på at dette ble min mnd. men men. just keep going... sist gang ble jeg superskuffa da mensen kom, tenkte egentlig at dette orker jeg ikke mer. men sitter nå enda på dette forumet :P men jeg aner meg at mensen kommer i dag og det gjør igrunn ikke så mye, skulle jeg etter all formodning være gravid så hæla i taket og full jubel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...