Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er blitt for stor til badebaljen og må gå over til badekaret i dusjen. Men har litt vanskelig for å få vasket håret, da hun ikke liker å få vann i ansiktet, kan jo ikke drive å legge henne bakover som en baby i fremtiden for å få vasket håret.

Vil gjerne høre hvordan andre bader/dusjer sine små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-åringen vår liker heller ikke å vaske håret og det har lenge vært en kamp å få gjort det. Men vi har gjort det til en lek. Han holder selv en klut foran øynene og "ser" opp i taket mens han teller til 10 når vi skyller håret, går kjempebra :)

Skrevet

Vi la jena vår bakover. Men nå når hun er større, dukker hun hodet under selv :)

Skrevet

Når jeg var liten, hadde jeg øynene lukket med en klut som dekket ekstra.

Skrevet

Du får kjøpt en sånn "caps" på babybutikker.. Det bruker vi :)

Skrevet

Min yngste er nesten 5 mnd,og bader i badekaret. Jeg bruker en slik badestol http://www.babyplaneten.no/productdetails.php?product=1871

Ho sitter i den,jeg holder den ene hånden ved hårfestet og heller vann fra kopp over håret med den andre.

Og det er kjempebra for ryggen min å slippe å holde baby hele tiden.

Om ditt barn er så stort at h*n sitter alene,så funker det fortsatt å helle vann over håret fra kopp eller ett lite litermål.

Skrevet

Gutten min på 9 mnd sitter rett opp og ned i badebaljen, har den ved siden av dusjen på gulvet, så bruker jeg dusjhodet og skylder hodet hans. Får masse vann i ansiktet - gjort dette fra dag 1. Håper det går like greit seinere når han blir eldre. Men så elsker lillegutt vann og putter ansiktet ned i vannet og gliser. Er også på babysvømming og dukker under vann uten problem.

Da jeg var liten fikk jeg en klut jeg holdt foran ansiktet mens hodet var lent bakover..

Gjest thricane
Skrevet

fikk et tips om å bruke dykkerbriller/maske.

guttunger lager dramakrise hver gang det er hårvask (6 år), en periode vasket vi håret i vasken med en lekeskute til å helle vann over hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...