Gå til innhold

Beste tips for å sette i gang fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd noe som faktisk funket??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pøvde masse rart. to dager før termin var jeg ..... lei, så jeg gikk ut i hagen og luket, klippet gresset og stusset et par trær, så gikk jeg inn i dusjen og tok en LANG og VARM dusj. hold det kjempevarme vannet opp under magen. (hadde hørt at det med varmt vann mot magen skulle hjelpe) da jeg satte meg i sofaen etter jeg var ferdig i dusjen, gikk vannet;) men det skjedde ikke noe mer da, så ble satt igang dagen etter. en dag før termin :)

Skrevet

Vet ikke hva som funket, men vi prøvde alt dette i 2 dager (dag 2 startet fødselen): sex, laaang tur i ulendt terreng, sterkt krydret mat. Snuppa kom 3 dager før termin. :)

Skrevet

Ha sex....(om mulig ;-) og ta et laaangt varmt bad....slipp ut vannet av badekaret mens du sitter oppi!

Fødte dagen etter jeg gjorde dette...4 dager før termin...tilfeldig kan det jo også være, men verdt et forsøk?

Baby kommer når baby er klar ;-)

Skrevet

Hehe vi er begge klare som egg tror jeg.. føles ut som hun prøver å presse seg ut med makt av og til... fikk ikke rier sist, måtte tilslutt få riedrypp.. og er rett og slett litt bekymret for at jeg ikke starter av meg selv..

(sist gikk vannet uka før termin, men som sagt to døgn uten tegn til rier før jeg måtte tvinges i gang)

Skrevet

Sex! Men det hjelper bare om man er moden.

Skrevet

moden med 2 cm åpning.. snuppa ligger laaangt nede oxo... men blir bare maserier av sex her i gården..

Var overmoden med 3 cm i over ei uke før vannet gikk sist.. prøvde da sex og lakserolje... ingen rier...

ser for meg at jeg må vente til vannet går nå også for så å få drypp.. Er ikke pessimistisk alltså.. bare ikke troen på at jeg lager egne rier.. ;)

HI

Skrevet

Prøvde alt her... sex, sterk mat, kanel, stort sett alle kjerringråd untatt rødvin. Ingenting fungerte, ble satt igang 13 dager over termin.

Skrevet

Jeg har aller mest tro på at det hjelper å slappe av. De fleste fødsler starter på natta når man sover og da slapper man hvertfall av. Begge mine fødlser har startet natta/morgenen etter at jeg har slappet av en hel dag uten å gjøre nesten noen ting.

Skrevet

ja, har egentlig ikke troen på disse typiske kjerringrådene.. for hvis det var noe som faktisk garanterte fødsel, så hadde vi vel vist om det alle sammen... MEN.. dersom noen har noe som de mener garantert setter igang noe så har jeg slengt ut et øre..

Tror også på avlapning og "fred i sjelen".. Nytter ikke å stresse fram en fødsel iallefall.. ;)

Skrevet

Sex under fullmåne og vise mage til fullmåne. Det funket her. Ikke tilfeldig i det hele tatt :P

Skrevet

Vente til det skjer av seg selv... Funket som juling!

Skrevet

Jeg hadde termin 10.09.09 og ville prøve å få henne ut 090909 hehehe:) visste at det ikke hjalp å gå tur for jeg jogget og gikk mange timer hver dag med hunden min helt fram til dagen jeg fødte faktisk.

Eneste jeg ikke gjorde var vel å ha sex. fordi jeg var singel. hadde prøvd rødvin men utsatte alltid å kjøpe så det ble ikke noe av det heller.

to dager før termin prøvde jeg sterk mat. og da mener jeg STERK og jeg liker ikke sterk mat en gang hehehe.. hoppet på trampoline, og lå i badekaret mens vannet rant ut.. husker ikke om det var to eller en dag før termin jeg gjorde dette..

den 9ende på kvelden begynte jeg å forstå at det kom nok ikke til å skje den dagen uansett, så jeg satt meg og spilte yatzy med mor. fikk meg til å tenke på helt andre ting og etter et par timer begynte riene. de kom hvert 5 minutt.

Så jeg er enig med de som sier det hjelper å slappe av! Jeg glemte nesten at jeg var gravid fordi jeg var opptatt med yatzy hehehe:)

Jeg spiste foresten mørk kokesjokolade 70% mens jeg spilte, kanskje det var den som satte det i gang? ;)

Hun kom ikke før den 10ende da.. på termindagen :)

Skrevet

Jeg spiste et kjempestort måltid med masse fet mat. På natta tenkte jeg at jeg virkelig måtte på do- nedpress er bare mellomnavnet! Det var selvsagt begynnende rier.

Min teori er at størrelsen på måltidet presset babyen ut, og at alt fettet smurte det godt der nede. Ha ha. Hun kom to dager før terminen, men det er selvsagt mulig at hun ville ha kommet da likevel. Men jeg kommer til å spise nøyaktig den samme menyen når jeg er fødeklar om noen måneder. Hvis det funker da også så er det kanskje noe i det! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...