Mammaaaaaa Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Eller syns dere han er for stor til å få trehjulsykkel? Føler det er tryggere å sleppe han laus med ein sånn enn ein sykkel med støttehjul... http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Barn/Trehjulsykkel-med-trekkrok/
mamman til to gutter Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Vi har en gutt på 3år og han bruker 3hjulsykkel og får ingen annen sykkel i år. Jeg syns også de er for små til tohjulsykkel når de er bare 3år. Han syns det er helt greit og sykler alt han kan på den sammen med kameraten som er et år eldre som fikk tohjulsykkel i vår. Mulig det er han som ikke skjønner at han bør være misunnelig, men han har aldri sagt et ord om at han er misfornøyd med sykkelen sin og han klager heller ikke over at han blir hengende etter. Han fikk sykkelen sin til jul når han var 1,5år, så han har jo hatt den en stund, men jeg hadde nok vurdert å kjøpe en til han i år hvis han ikke hadde hatt fra før. Jeg ser på nicket at du har flere barn som kan arve den også og da hadde jeg ikke vært i tvil.
Venja Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Den faller nok i smak. Har 3 åring selv som kun har trehjuling. Han ønsker seg store sykkel, men får det ikke i år. Kanskje til neste år, men tror kanskje jeg syns han er liten da også....
Mammaaaaaa Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2010 Ja den går jo i arv! Tenkte ikkje på det! Han arva ein heilt vanlig 3hjulssykkel som storebroren fekk til 3-årsdagen frå besteforeldre, så han har jo det og... Men denne var mye tøffere! Dessuten går det an å justere høgden styret og setet.
Pirkeanonym Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Den var tøff :-) Jenta her i huset fikk to hjulsykkel til 2årsdagen, hu er kjempeflink. Så det er ikke noe i veien for at en 3 åring kan få en tohjuling ;-)
Sistah*G07*J09* Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Storebror her i huset fikk trehjulsykkel til 2årsdagen sin i september i fjor. Men det er først nå i vår/sommer han har lært seg å sykle på den. Synes det er greit at ungene kan få lære å sykle på en 3hjulsykkel først, fordi da lærer dem romfølelse, og hvor de har sykkelen (litt vanskelig forklart, men håper du forstår). Visst du skal kjøpe en trehjulsykkel, så ville jeg ikke ha gått for denne på biltema. Ville heller ha kjøpt en ordentlig holdbar med gummihjul, da plasthjul har en tendens til å sprekke og bli ødelagt ganske fort. Vi har en Bambo (tror det er det den heter, ihvertfall DBS sin), kjempe bra sykkel Eller så har jeg hørt mye bra om disse balansesyklene. Som de også har på biltema
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå