Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Til deg som skrev at det er en prestasjon å føde ved keisersnitt, på hvilken måte da? Du slipper alt arbeidet jo! Bare ligger der og de tar ut ungen for deg under bedøvelse, ikke akkurat en prestasjon vil jeg si men, det å føde absolutt helt naturlig uten smertestillende er en prestasjon det!!! Du må være en av de mest trangsynte personene jeg noengang har vært borti! Har ALDRI blitt så provosert noen gang over et innlegg. Uff...Skriker ut fra innlegget ditt at du aldri har tatt keisersnitt iallefall!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Som en annen her inne sa: Det å gå gravid i 9mnd. er en bragd i seg selv. Hvordan man kommer i mål er ikke det viktigste da premien er den samme og like stor (husket ikke helt ordrett, men det var noe slikt). :-)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Det er en prestasjon å bære frem liv uansett hvordan det kommer til verden. Etter et keisersnitt er man redusert i flere uker med smerter etter det som faktisk er en stor operasjon. Det er ingen prestasjon av andre enn legene som faktisk utfører keisersnittet, men man får det igjen etterpå. Mange som tar keisersnitt har i tillegg vært igjennom mange timer med rier før man får hastekeisersnitt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Å føde den ene veien eller den andre, det er en prestasjon uansett. (MEN det hender ofte at de med keisersnitt sliter ekstra med amming, arret, livmora trekker seg tregere tilbake etc)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 det er da for svarte en prestasjon å føde uansett hvordan man føder! det er ingen enkel utvei å føde med keisersnitt!! Greit man slipper alt arbeidet som du sier,men er du klar over at det er mer risikofylt å ha et keisersnitt enn en normal vaginal fødsel? å komme seg etter et keisersnitt kan også være mye verre for noen enn en vanlig fødsel! Du har hatt en stor bukoperasjon og det er ikke noe som er enkelt eller noe som skal tas lett på! Man føder da for søren ungen sin uansett hvor eller hvordan den kommer ut!!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Jeg reagerte på samme kommentaren! Vedkommende tror tydligvis at de fleste bare sier at de ønsker ks og vips så er det gjort. For vår del ble det akutt ks etter to dager etter vannet var gått. Det ble aldri nok åpning hos meg og barnet viste tydlige tegn til at å være stresset. Uvitenhet og ovenfra-ned holdning fra hun som skrev den kommentaren.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #8 Skrevet 18. juli 2010 Hva er et du lurer på egentlig, 21:45? Skal du vri og vende på innlegget mitt nå, og late som om jeg har skrevet noe feil, og henge deg opp i en bagatell? Fortell...nå er jeg nysgjerrig...! HI
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #9 Skrevet 18. juli 2010 Er den første delen av hovedinnlegget et sitat fra en annen? Og den andre delen er HIs mening? Ble litt forvirret, siden det ikke er skråstilt eller i hermetegn...
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #11 Skrevet 18. juli 2010 Syns du virka litt trangsynt om du ikke ser at keisersnitt kan være like mye prestasjon som en naturlig fødsel uten smertestillende.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 Beklager at det ble litt rotete. Skjønner at dere ikke helt skjønner innlegget. Hele det første avsnittet er klippet og limt, siste avsnitt er min mening om innlegget som er klippet og limt. Ja, jeg har hatt KS. HI
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #13 Skrevet 18. juli 2010 Da tar jeg tilbake komentaren om trangsynt Da er den personen som skrev det trangsynt
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #14 Skrevet 18. juli 2010 Det ga litt mer mening, ja. Tenkte at innlegget var litt vel motsigende. Jeg lurer på om jeg bør ta keisersnitt neste gang og får nesten panikk ved tanken. Bare tanken på at noen skal kutte i meg får det til å vri seg rundt i magen på meg. Men å få samme skade virker heller ikke særlig fristende. Heldigvis er premien fantastisk:) Er også temmelig lei av at folk skal uttale seg om smertelindring vs. ingen bedøvelse. Alle fødsler er forskjellig og man kan umulig uttale seg om en annens fødsel!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #15 Skrevet 18. juli 2010 eg har født to barn UTEN smertestillende. begge tatt med sugekopp.. eller den siste måtte doktoren inn og hente og dra ut med henda, hodet var 40 cm. -mens en jordmor hoppa på magen min.. ja det er snakk om en bragd for meg..klarte ikke å stå, gå eller sitte på 2 mnd. er fortsatt full av klumpette arr,og skal søke om en operasjon for å se "normal" ut nedentil. Så skal ta keisersnitt på 3 og siste mann. og ser ikke på keisersnitt som en unnasluntring..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #16 Skrevet 18. juli 2010 Latterlig diskusjon. Alle fødsler er ulike, keisersnitt eller vaginalt. Jeg kjenner folk som har hatt keisersnitt fra helvete, mens jeg hadde vaginal fødsel uten smertestillende som var helt grei. Men har også kjentfolk som har hatt vaginal fødsel som var forferdelig. Folk er forskjellige og fødsler er forskjellige, sånn er det bare.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 18. juli 2010 #17 Skrevet 18. juli 2010 Det er vel ikke meg du sikter til håper jeg?!! Jeg som skrev at jeg syns det var tøffere i seg selv å måtte gå igjennom ett ks enn en vanlig fødsel, fordi jeg er livredd for ks? Om det er meg du mener så har du bommet veldig hva jeg mente.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 18. juli 2010 #18 Skrevet 18. juli 2010 AHA, nå skjønte jeg dette innlegget litt mer. Du limte inn ett innlegg som var svar til meg på det andre. ) Good good!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #19 Skrevet 18. juli 2010 Jeg kjenner ingen som har født uten smerter - enten de har født vaginalt eller med KS. Og smerte er en subjektiv opplevelse. Man har også ulik smerteterskel. Prestasjon å få en baby til verden uansett:) min første kom etter 20 timer med grusomme rier - dratt ut med tang fordi han ikke ville ut. Min andre kom med katastrofesnitt etter 5 timers fødsel (fra 3 cm til 10 siste halvtimen) Og takk og lov for at KS kan gjennomføres så kjapt:) så siden jeg så tydelig ikke er "laget" for normale fødsler ville jeg aldri drømt om å føde hjemme. Og om det blir en nestemann - ja, så kommer han med planlagt KS! Helt uten at jeg føler med snytt for en fødsel eller føler meg som noe dårligere mor enn de som føder "normalt og naturlig";)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #20 Skrevet 18. juli 2010 Til den kjerringa som skrev første avsnittet i HI; Jeg hadde sterke rier i 54(!!!) timer. Og påfølgende smerter i over en uke etterpå pga keisersnittsår. Enkelt ja! Jeg slapp "billig" unna.. Kunne jo ha født barnet gjennom et aaalt for trangt bekken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå