Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Jeg skal begynne på lærerskolen i Bergen, og vi skal finne oss leilighet. Burde ha fikset det mye før, men jeg vurderte sterkt å vente et år og heller bli her hjemme med snuppa. Det er uansett ingen krise, mannen disponerer leilighet på Møklenpris til januar, om han vil. Den er liten, veldig liten, så det er ingen ideell boplass for en familie på tre over lengre tid. Mannen studerer ved UiB, og har gjort det et år allerede, på deltid. Derfor har han denne lille leiligheten på Møhlenpris. Han trivst utrolig godt med å bo på Møhlenpris, og jeg syns det er veldig greit der. Han har jobb rett i nærheten også. I tillegg har vi faktisk utrolig nok fått barnehageplass til snuppa, og den er i fin gangavstand til Møhlenpris. Men så var det nettopp det da, at Møhlenpris ligger et godt stykke fra lærerskolen på Landås. I utgangspunktet er det ikke noe problem å ta litt buss, men blir det for tungvindt? Noen som har synspunkt til dette? Er det helt greit å bo på Møhlenpris og studere på lærerskolen på Landås? Og motsatt, med tanke på mannen som studerer ved UiB? Hvor ville du bodd i vår situasjon?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Ville bodd på landås med tanke på at møhlenpris er rett ved nygårdsparken.. Kan dere ikke prøve å finne en sånn familieleilighet da gjennom Sib?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Det er ikke noe problem å komme seg til lærerskolen på Landås fra Møhlenpris. Ved Puddefjordsbroen stopper buss nr 2, Lægdene, og den stopper rett utenfor døren til Lærerskolen:-) På Møhlenpris bor det mange familier, og med mindre dere har tenkt å slå opp telt i Nygårdsparken vil det ikke være noe problem. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Hva med å søke familiebolig på Nattland eller Fantoft? Det er kort veg til Landås og lett tilgang til UiB. Selv går jeg på UiB og bor på Nattland. Har fungert fint for oss Bybanen går jo også rett forbi Fantoft forresten, da er det lett veg til sentrum og det går busser mot Landås (er forresten ikke lenger enn at det faktisk går fint å sykle eller gå...)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Har du tilbrakt mye tid på møhlenpris? Problemet strekker seg dessverre utenfor selve parken. Veldig synd ettersom området er kjempefint
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Hm, ser det er litt forskjellige meninger her. Har definitivt ikke tenkt å telte i Nygårdsparken, selv om det kanskje er et alternativ om vi står uten leilighet i januar! ;-) Har jo vært en del på Møhlenpris, og det er jo forskjellig der, men jeg har egentlig ikke tenkt på det som et problem. Kanskje jeg burde det? Hm, det er jo egentlig så koselig der.. Tusen takk for svar, flere med synspunkt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå