Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Hun har 3 uker ferie fra barnehagen og vi har kost oss, med bla en tur til Hunderfossen sammen med venner. Men her hjemme er været skikkelig dårlig, alle vennene hennes er på ferie og vi har lite å gjøre på. Har prøvd å fått till en aktivitet for dag (fisking, båtur, fjelltur), men været er så dårlig at vi blir sittende mye inne alene. I dag har vi nesten gått på veggene og kranglet mye. Hun kjeder seg, og jeg blir irritabel. Hun var stuptrøtt kl 20 , så jeg fann ut at det var på tide å legge henne. Men i det hun var kommet under dyne hørte vi at det var masse barn rett utenfor som lekte og koste seg. Hun ble skikkelig lei seg for at hun ikke fikk lov til å gå ut og sovnet nesten med gråten i halsen. Så, i morgen er en ny dag, og jeg trenger virkelig tips om hva vi kan finne på vi to. Været er fortsatt dårlig (regn og sterk vind), så det begrenser seg litt. Noen ideer, slik at den siste ferieuka hennes kan bli topp?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Det går jo an å finne på ting inne også da Vet ikke hvor gammel hun er men tegne, male, bake osv osv.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Hun er snart 5. Vi har malt, bakt, perlet, tegnet etc etc. Men har så lyst å gjøre noe gøy!:-) Vi bor ikke i en stor by, så vi har ikke Lekeland eller andre gøye ting her.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Uff, jeg forstår deg så godt! Gutten vår har ferie hele juli og vi er nå 3 uker inn i ferien. Det er ingen små barn her vi bor og vennene våre med barn er ute å reiser,hos familie etc. Har i tillegg ei på 1 år som og skal ha oppmerksomhet. Så noen ganger føler jeg vi trekkes i flere retninger, ønsker jo bare at han skal ha en fin ferie men strekker liksom ikke alltid til føles det som og da blir det lett at de kjeder seg, finner på "rampestreker" eller blir sutrete...
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Basseng? Kino? Hva med shopping? Si at hun kan velge seg ut leker til si 300 kr.. ? Gå å spis på mc donald?
McCall Smith Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Hva med å ommøblere eller male et rom i huset, kanskje pusse opp hennes rom? Lag skuespill og spill alle rollene selv. Ha bamsemumsspisekonkurranse (hmm, eller kanskje ikke) Lag hule av alle tepper, sengetøy mm. Kle dere ut. Hva med kino, er det langt unna? Har du bil elelr kan låne en kan dere kjøre noen turer. Håper dere får finvær snart!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #8 Skrevet 18. juli 2010 Akkurat slik er det til oss også. Har en på 3 og en nyfødt. han har fire uker ferie, og vi skal kun være hjemme. Er så lei meg på hans vegne. Blir mye mas og krangling. Merker at han har blitt mye mere trass. Tror dere at det er sårt for en på 3 og ikke få reise bort på ferie??
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #9 Skrevet 18. juli 2010 Ingen besteforeldre,tanter eller noen andre i familien ellr venner dere kan besøke? Ligge over en natt eller to. Shopping dag,nye klær i bhg:) Telttur på stua? Mine to ligger i telt på rommet sitt i natt,hihi.Vi har sein ferie i år,så må finne på litt innimellom. Nye shrek filmen i 3d var gøy.,så kino en dag?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #10 Skrevet 18. juli 2010 Jeg føler så med deg deg. Det er sårt det der. Gå på telttur selv om det regener sitt i teltet og les en bok, ha med hjemmebakte boller. Reis en tur til nermeste "storby" ta inn på hotell en natt.Bor dere langt fra oslo? ta en Dansketur? Har du noen venner dere kan reise til på besøk til behøver ikke være så langt unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå