Gå til innhold

Leggetips ;)

♡Mamman&Rockebolla♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har alltid vært veldig grei å legge, helt til nå den siste uka. Da har han bare tulla når vi har lagt han, og til slutt begynt å grine.

For 3 dager siden begyne vi med stoppeklokke. Vi satt oss utenfor rommet hans (hvis han ikke sovna), og gikk inn etter tid. Først etter 30 sek, så 1 min, så 1,5 min osv.. Vi økte hele tiden med 30 sek, og gikk inn selv om han var rolig. Inne på rommet strøk vi på han 1 gang (evt putta inn tutten), og gikk så ut igjen.

Nå ser vi at begynner å roe seg og det er ingen skriking i det hele tatt. Han ligger fortsatt litt våken, men vi har jo akkurat begynt, og det bli kortere og kortere.

Bare tenkte jeg skulle dele mine erfaringer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk som en drøm legginga vår til ungen begynte å reise seg i senga. Kaster smokken om vi ikke kommer inn og hyler om vi ignorerer henne.

Hun ble lagt halv sju, står å griner enda.. puhh!

Skrevet

Uff.. Det er ikke lett.. Når det er sånn kjenner jeg så godt at mammahjertet blør,mens pedagogen i meg blir streng og konsekvent.. Denne motsetningen mellom mamma og pedagog er det vanskeligst ved å ha barn, syns jeg ;(

Skrevet

uffja. Man blir så sliten og ganske frustrert, men helst vil man jo bare plukke opp ungen og sove sammen med den. Aiaiai, hun er jo bare 10 mnd enda, hvor skal dette ende??!!?

Skrevet

Hvor gammel er ungen? Jeg ville ikke gått inn på rommet med så små intervaller, og heller ikke hvis barnet ikke gråter, gjør jo ingenting om de romsterer rundt i sengen, de sover tilslutt :) Vi hadde litt problemer med leggingen når mini lærte seg å reise seg opp i sengen, da spratt han opp som en fjær med en gang vi la han ned, han gråt litt, men vi gikk inn hvert 2.minutt ca og økte intervallene etterhvert, la han ned og sa med rolig stemme at han måtte sove og gikk ut av rommet igjen, ikke noe dilling og dalling, etter ett par netter la han seg greit om kvelden igjen.

Skrevet

Vet ikke hvelt hvem du skriver til solstrålen, men jeg svarer jeg :)

Vi går inn når ungen har kasta smokken og står å griner. Hun er 10 mnd. Går som regel 4-6 minutt før hun blir sliten. Hun legger seg ikke ned av seg selv. Har bestilt sove/nattpose nå. Håper det hindrer henne i å reise seg opp på føttene i allefall, sitte må hun gjerne gjøre. Vi kommer ikke til å feste henne fast i madressen eller noe, men forhindre noe av aktiviteten hennes. Vi får se hvordan det funker en av de nærmeste dagene.

Om hun bare hadde romstert hadde det vært ok, men hun spretter opp med to, som en fjær ja og om vi ignorerer henne, hyler hun. Vi har prøvd å la vær å gå inn med det resultatet at hun har slengt seg bakover og slår hodet i motsatt kant. Hun kan gjerne holde på sånn i over 2 timer. Vi sier ikke stort når vi er der inne heller. Legger henne ned, gir henne smokken og sier god natt. Det skal ikke være attraktivt å være våken mener jeg..

Vi får se om posen hjelper, eller om hun vokser det av seg snart.

Skrevet

Jeg kan nok hende hun klarer å reise seg opp med posen. Men forsøk å legge henne i reisesenga en periode, da blir det vanskeligere for henne å reise seg opp. (men om hun sover allikevel vites ikke...)

Skrevet

Ja, husker det var veldig slitsomt med leggingen i den perioden minien her begynte å reise seg opp i sengen, vi brukte nattpose i den perioden, da var det ikke like lett å reise seg, brukte den vel en mnd tid før vi kuttet den ut igjen, da skjønte han at det ikke hjalp å reise seg, så det blir bedre med tiden :-) Skjønner godt at du ikke vil ignorere hun, ikke kjekt når de hyler av full hals, been there :-)

Hvordan sover hun på dagtid, kanskje hun er overtrøtt eller ikke nok trøtt til kvelden? Når mini var rundt 10mnd, ble plutselig kjempe vanskelig å legge, kutte sutre og grine opptil 2timer før han sovet, så vi måtte kuttet ut til bare en dupp på dagtid og da la han seg greit igjen :-)

Skrevet

Av erfaring så vet vi at når han begynner å romstere i senga, så holder han på i en evighet, og tilslutt ender det i grining.Så vi har valgt å gå inn med stoppeklokke hvis han ikke er rolig i senga 10 min etter han er lagt. Han er 6 mnd

Skrevet

Ja, man vet selv hva som passer for sin unge, flott at dere har funnet en måte og få han rolig på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...