Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Synes det var et tankekors fra Thomas Hylland Eriksen i Magasinet (Dagbladet) i går. Vi har bl.a. aldri vasket mer tøy enn nå, mens vi er blitt veldig dårlig på husvasken. Samt å bry seg om fellesarealer. Jeg forundres ofte over hvor ekle doer på mer offentlige steder (jobb, museer, konsertlokaler etc) kan være - lurer på hvilken standard en del folk har hjemme? Husker at Pernille Sørensen sa i et intervju at hun vasket litt over i vasker ute, og ja, det gjør jeg ofte selv også (der det er vann). Har ikke noe i mot hensynsfulle røykere. Men kunne gjerne "kaldkvalt" dem som kaster sneiper overalt. Spes når en har med små barn som klarer å pille fram slike lynraskt. Så nå har jeg akkurat støvsugd, skal ta fram vaskekosten også litt seinere... Ble absolutt truffet av THE sitt utsagn der, skittentøyskurven er nesten tom gitt, men ellers er det litt så där. En bør så klart ha en skikkelig vask ukentlig (ehem), og badet oftere. Bare et innspill til fellesskapet - ha en fortsatt god søndag:-)
Gjest Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Æsj, takk for den du Nå har jeg sittet og tenkt på å gjøre rent i hele dag, så kommer du med det forbaska innlegget der, og får meg til å VILLE gjøre rent. Æsj og æsj, nå satt jeg jo så godt i sofaen... Jaja, får bare henge i, så får jeg verdens beste følelse etterpå, og rekker å se Lystløgneren på tv
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Jeg på min side tar til etterretning at kvinner ofte sliter seg selv ut fordi de skal rekke alt. Og dermed slakker jeg på husarbeid. Alt trenger ikke være perfekt. Sånn, dagens motvekt.
Tommage♀♂ Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Jeg derimot har aldri hatt det renere enn nå. Og klær vasker jeg også mer av. Jeg vasker generelt mer på alt, hehe.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Hvofor skal vi vaske huset oftere? Det viktige er at vi har god kjøkkenhygiene, vasker opp, vasker kjøleskap, bytter vaskekluter ol ofte. Om gulvene ikke er nyvasket eller om det er flekker på vinduene er skal det mye til at det gjør oss syke. Kutt heller litt ned på kropps og klesvasken enn å gå tilbake til 50 tallsstandard på husvasken.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Jeg vil vel heller si at vi vasker kropp og klær alt for ofte nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå