Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 hvorfor gir dere ikke tillegg om kvelden f.eks? Mme er mer mettende, og da er sjansen stor for at babyen sover lenger enn 3 timer - god og mett. Forstår ikke alle som sier det er så slitsomt, men tillegg gir de ikke! Kjenner kun 1 mamma som gjør dette, hennes barn sover kjempegodt om natta (3 mnder).
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Hvorfor skal jeg gi mme så lenge jeg synes det er helt greit å amme i den intervallen? For meg er det ikke et mål at barnet sover natten igjennom før det er over halvåret og spiser minst tre faste måltider i løpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Tenker på de som klager over at det er hardt med den nattammingen osv. Ikke på deg som syns det er helt fint. Mange som klager over dette her faktisk. Mener ikkeen skal ha det som et mål, men noen øsnker faktisk at deres barn sover mer enn 3 timer i strekk, misforstå meg rett! Så over til noe helt annet enn hva jeg spurte om...men: 3 faste måltider? Er ikke det litt lite??
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Jeg ammet gutten hver 3. time også på natten. Hvorfor slutte å natt-amme? 1. Det er om natten kroppen justerer melkeproduksjonen, å slutte å natt-amme kan ødelegge for melkeproduksjonen resten av døgnet 2. Når men amme utskiller man et hormon som man blir trøtt av, og sover bedre av. Søvnen blir kanskje avbrutt, men den blir bedre, så det går opp i opp
Løvemor77 Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Fordi jeg ikke ønsker å gi ungen min mme når jeg er i stand til å gi dem morsmelk. Da tar jeg heller den "jobben" med å amme om natten. Det går helt fint det, de få måneden det må til. Jeg ser på det som en investering i mine barns helse.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Sier ikke at folk må slutte å nattamme, da må du virkelig lese innlegget en gang til kjære deg!!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 min fikk mme og ville likevel ha hver 3.time på natten og
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 18. juli 2010 #8 Skrevet 18. juli 2010 Formulerte meg nok klønete, jeg mente 3 måltider med fast føde. :-) Altså forventer jeg ikke at mine sover natten igjennom før de er oppe i 3 måltider med fast føde i løpet av dagen. Jeg skjønner forsåvidt de som klager, man er jo ikke alltid like opplagt etter slike netter, men for min del har jeg alltid prøvd å holde fast ved tanken om at det tross alt er for en kortere periode av livet. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå