Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Jeg føler selv at dette ikke er normalt... Vi har vært sammen 2,5 år, har en felles sønn og fra før har jeg ei datter. Vi 4 lever sammen som en komplett familie og har det kjempefint sammen! Samboer var sammen med ei før meg, forholdet varte i ca 4 år. Det siste året var bare tull, hun ble plutselig barnslig, skulle kun drikke i helgene, han ble mer klar for et familieliv..Var lei av å skrape henne opp fra asfalten når hun ble full, og valgte tilslutt å gå fra henne..HAN gikk.. Likevel er jeg så sjalu...For hun er så utrolig vakker av utseende!! Sniker på facebookprofilen hennes hele tiden og blir nesten irritert fordi hun ser ut som hun gjør. Hun er solbrun og har lyseblondt hår, litt bimoaktig utseende, men hun er så pen! Jeg derimot veksler litt mellom brunt og svart hår, da samboer traff meg hadde jeg kullsvart hår, og han likte det. Sa han...Sier han...Men jeg greier ikke slutte å være sjalu..! Hvorfor???? Han dumpet henne! JEG har barn med ham...JEG er sammen med ham...Han har fridd til meg, han vil gifte seg med meg...Hva syter jeg for?? Tror det kan være at jeg har utrolig lav selvtillit...?? Han sier jeg er nydelig, men jeg er ikke enig! Ofte ser jeg for meg de to sammen og vil spy! Aldri sett henne in real, kun på bilder. Hater at han har delt av sin kjærlighet med hun der..!!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Tror dette handler mer om dine følelser ovenfor deg selv enn at du er redd for å bli forlatt til fordel for henne. Det at du sliter med et mindreverdighetskompleks ovenfor akkurat denne damen, er dumt og du må prøve å se helheten i alt. Hva er bra med akkurat deg? Er du snill og glad i barn? Har du en vakker hals? Sett opp noen punkter ved deg selv som du liker og konsentrer på disse. Etter å ha sett how to look good naked et par dager, vil du finne ressursene til å like deg selv, og da blir denne sjalusien borte Tenk at denne mannen valgte DEG for de kvalitetene DU har! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Så mye energi du kaster ut etter henne da. Jeg kan jo skrive flere sider om hvor tullete du, men du vil helt sikkert sjekke profilen hennes atter en gang. Og dermed tenke idiotiske tanker om hvor flott hun er. Kanskje hun bare er utseende og ikke så mye mer? Dette går nok mer på din egen selvtillit. Tenk på alt som er flott rundt deg, hva du har å være takknemlig for og hvorfor du fortjener dette. Å være sjalu er helt normalt. Det er derimot ikke normalt å la det kvele gleden rundt deg. Få opp selvtilliten din, jente!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Ja, dette er kun din mangel på selvtillit !! Du må ikke la dette ødelegge et ellers så flott liv/samliv... Han vil ha DEG, stol på ham når han sier det !! Da vil livet ditt bli mye bedre, og dermed påvirke kjæresten din og barna deres på en positiv måte ) Så vil jeg si at MANGE mennesker er flotte når du ser dem utad/på bilder. Personligheten deres kan være lite vakker, endatil stygg, og det vil også sette seg igjen på utseende til den personen. Altså du kan se et flott menneske (utseendemessig), bli kjent med det og erfare personen som slem. Da vil du automatisk ikke synes at personen er så pen lenger allikevel. På samme måte kan du bli kjent med en person som er vanlig/mindre pen. Etterhvert finner du ut at denne personen har en nydelig personlighet, og personen vil rett og slett fremstå som penere for deg. Mennesker er rare... Så mannen din vet nok at eks'en er billedlig pen, men han kjenner hennes mindre pene sider, og de vil han ikke ha i sitt liv... Deg elsker han, og syns du er nydelig !! Heldiggris !! )
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Takk for 3 kjempefine svar:) Vet at det er selvtilliten min som tuller med meg...Vet at han vil ha meg, og er 110% sikker på at han ikke ville gått tilbake til henne for alt i verden. Men han blir sliten av maset mitt ang utseende- og jeg forstår ham! Jeg er ekstremt opptatt av utseende!! Ble mobbet på u-skolen, fikk stygge kommentarer, var en grå mus med kjedelige klær og ingen sminke. Det forandret seg totalt på vgs, jeg sminket meg, kledde meg fint og fikk masse oppmerksomhet fra gutter. Men selvtilliten min har aldri blitt skikkelig god:( Forstår liksom ikke helt at en så nydelig perfekt gutt som ham synes at jeg er pen, jeg kan selv se i speilet at jeg kan være fin, men jeg kjenner det ikke sånn inni meg:( med en gang speilet snur seg, glemmer jeg hvordan jeg ser ut og kjenner meg kun som en grå mus inni meg... Ødelegger masse for meg/oss... "Sikker på at jeg ikke er tjukk"? "Syns du fremdeles jeg er deilig"? "Elsker du meg likemye som du elsket henne" Blabla......Jeg VET at det er drit-teit! Og er redd han skal bli så lei maset mitt an han går fra meg:( Hadde faktisk en psykolog rett før jeg traff sambo, for jeg begynte å få panikkanfall, out of nowhere...Fortalte henne at jeg føler meg stygg... Så svarer hun surt"Jaha...Ja, men du får begynne å se folk inni øynene når du snakker med dem, se om de gremmes av å se på deg, hvis ikke vet du svaret". Det var sikkert hennes måte å fortelle meg at hun ikke syntes jeg var stygg, men det var en ubehagelig setning å høre for det..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Veit du.. Hadde jeg vært gutt og hørt slikt mas hadde jeg kvittet meg med deg. Veldig "tørn off" og virker helt mot sin hensikt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Min samboer står fast ved min side.. Han elsker meg og synes jeg er god og snill, en god mor og kjæreste, hvorfor skal han gå ifra meg fordi jeg sliter? Jeg er der for han når han sliter også. Han har gått ifra ei jente før, men det var ikke fordi hun sleit med noe..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #8 Skrevet 18. juli 2010 Først til dere som ikke klarer å gi støtte til mennesker som trenger det. Hold heller kjeft! Jenta har det kjipt, og klarer ikke å styre de følelsene hun får. Kjære vene!! Til deg HI! Føler med deg, og kjenner igjen hvordan det der er. Det er skikkelig kjipt og vanskelig. Men det går over med tiden. Du må jobbe mot å bli glad i deg selv. I stedet for å hele tiden nevne dette for kjæresten og spørre han "Sikker på at jeg ikke er tjukk?", så la vær. Bit det i deg og fremhev det som er bra. Og i forhold til x-en. Mennesker som er veldig pene utenpå er ikke nødvendigvis det innvendig. Jeg har opplevd flere ganger at mennesker jeg egentlig syns er pene føler jeg til slutt bare avsky for pga oppførsel etc. De blir rett og slett stygge i mine øyne. Ikke tenk så mye på det. Det er fortiden. Det er jo en grunn for at hun er x-en hans.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #9 Skrevet 18. juli 2010 Denne xen som du synes er så pen, sliter kanskje med det samme som deg? Føler at hun er mindre pen, ikke god nok osv.. Husk, mennesker ser som oftest penere ut på bilder enn hva de egentlig er ;-) Vær glad i deg selv, HI, for du høres ut som en real og oppegående dame
Gjest Skrevet 18. juli 2010 #10 Skrevet 18. juli 2010 ..og så hiver jeg på en kommentar: slutt med det der: "er jeg tykk, er jeg stygg, er hun finere enn meg" Slutt, slutt, slutt! Lær deg å like deg selv. Gjør øvelser forran speilet. Se på de vakreøynene dine og si at de er vakre. Si at du har flott hår. Til deg selv, altså. Se på puppene dine og si at de er slik du vil ha dem. fortsett med hele deg. Kle de i klær du føler deg vel i, gå til frisøren, få massasje, ha på sexy undertøy til enhver tid (DET er en skikkelig piff for selvtilliten!). Og lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå