Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 har dårligere finmotorikk enn jevnaldrende barn, og at de også er dårligere på bl.a å lese sosiale koder. Bra å være mye ut i skauen, men en mellomting er nok best:-)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Helt enig! Fint å løpe i skogen, men man skal lære å holde en blyant også
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Er glad barna mine er i en barnehage der de kombinerer det beste, både får være inne og holde på med inneaktiviteter og turdager og mye utelek i naturen. De har også et opplegg der barna jevnlig får treffe dyr, og et bra pedagogisk opplegg. Og en annen ting er at det jobber flere menn i barnehagen, noe som er heller skjeldent.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Overasker meg lite. Jeg er førskolelærer og er ikke tilhenger av rendyrkede naturbarnehager. Det handler også om hvilke pedagoger jeg ser at ønsker dette, og de har et helt annet hovedfokus enn meg. En naturbarnehage kan etter min mening ikke forholde seg til turer og utetid slik de banrehagene som går en tur i uken. Det jeg har sett er at de ofte desverre bare gjør det på samme måten og jobber lite med andre ting enn frilek ute. Ofte er disse menn og får dermed veldig gode tilbakemeldinger fra foreldre fordi de tenner bål, spiller gitar og har utovertiss. Men vi skal ikke se biort i fra at de er langt sterkere på andre måter. Mange barnehager har utegrupper siste året, det tror jeg er en ok løsning. Likevel bør disse tenke skoleforberedelse.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Tviler jeg ikke på nei. Spesielt det med sosiale koder. Min datter begynte i en uteavd for et halvår siden og det var ikek bra. Barna var skikkelig frekke mot henne de første dagene, og det virket ikke som personalet klarte å gjennomføre noe med barna annet enn å gå turer.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Hvilke undersøkelser? Jeg vil se dokumentasjon! Ellers kunne jeg skrevet noe slikt som "Nye undersøkelser viser at barn som går offentlig skole aldri får høyere utdanning" Det blir for dumt! Har ikke barn i naturbarnehage selv.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Mine barn har gått i naturbhg, og dette er iallefall helt ukjent for meg. Jobber i en naturbhg selv. Alle barnehager skal følge en rammeplan, og den er lik for ALLE. Rammeplanen består av 7 hoveddeler/fagområder: 1. kommunikasjon, språk og tekst 2. kropp, bevegelse og helse 3. kunst, kultur og kreativitet 4. natur, miljø og teknikk 5. etikk, religion og filosofi 6. nærmiljø og samfunn 7. antall, rom og form Noen bhg bruker mer tid på noen fagoråder enn andre, og det er jo greit. Men alle områdene skal dekkes. Bhg vår scorer ALLTID høyest i brukerundersøkelsene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå