Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 har dårligere finmotorikk enn jevnaldrende barn, og at de også er dårligere på bl.a å lese sosiale koder. Bra å være mye ut i skauen, men en mellomting er nok best:-)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Helt enig! Fint å løpe i skogen, men man skal lære å holde en blyant også
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Er glad barna mine er i en barnehage der de kombinerer det beste, både får være inne og holde på med inneaktiviteter og turdager og mye utelek i naturen. De har også et opplegg der barna jevnlig får treffe dyr, og et bra pedagogisk opplegg. Og en annen ting er at det jobber flere menn i barnehagen, noe som er heller skjeldent.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Overasker meg lite. Jeg er førskolelærer og er ikke tilhenger av rendyrkede naturbarnehager. Det handler også om hvilke pedagoger jeg ser at ønsker dette, og de har et helt annet hovedfokus enn meg. En naturbarnehage kan etter min mening ikke forholde seg til turer og utetid slik de banrehagene som går en tur i uken. Det jeg har sett er at de ofte desverre bare gjør det på samme måten og jobber lite med andre ting enn frilek ute. Ofte er disse menn og får dermed veldig gode tilbakemeldinger fra foreldre fordi de tenner bål, spiller gitar og har utovertiss. Men vi skal ikke se biort i fra at de er langt sterkere på andre måter. Mange barnehager har utegrupper siste året, det tror jeg er en ok løsning. Likevel bør disse tenke skoleforberedelse.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Tviler jeg ikke på nei. Spesielt det med sosiale koder. Min datter begynte i en uteavd for et halvår siden og det var ikek bra. Barna var skikkelig frekke mot henne de første dagene, og det virket ikke som personalet klarte å gjennomføre noe med barna annet enn å gå turer.