Gå til innhold

Må bare få det ut!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter atter en gang å ha blitt kalt dum og gal av eksen ved samvær,må jeg bare få det ut.

Denne gangen var det på grunn av at jentungen på snart 7 år hadde tatt med seg sykkelen ut.I mine øyne er sykling fin trim og bra for motorikken.

I går syklet hun til huset hans,det er gang og sykkelvei pluss fortau helt fram,det er ca 2,5 til 3 kilometer ned til han.

Ellers bruker hun å sitte på sykkelsetet hans ned,noe hun begynner å bli for stor til.

Bare jeg blir kvitt de hersens krykkene mine,så skal vi ut på tur med sykkelen hennes.

Kunne han ikke bare fortalt til meg med en normal stemme at hun ikke fikk sykle så hadde det ikke blitt noen sak av det?Vi har ikke bil noen av oss.

Og hun overnatter ikke hos han,hun er der bare på dagen.

Jeg lurer bare på hva han har tenkt å gjøre når hun blir enda større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min fikk ikke lov til å sykle så langt alene da hun var på samme alder.

Uansett er det unødvendig å kalle deg dum og gal.

Hadde dere ikke laget en avtale om at hun skulle komme før hun dro?

Da burde dere isåfall vært tydelig for han at du planla å sende hende avgårde på sykkel.

Dersom du sendte henne avgårde på sykkel uten at han visste at hun skulle komme forstår jeg at han reagerer litt. Kanskje han ble redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ikke sykle alene,det er helt uaktuelt.Her henter faren hennes henne hjemme hos meg,så de går sammen ned til han.

Avogtil så leker de litt foran blokka vi bor i før de drar,da kan hun sykle fra seg før hun setter seg på sykkelen hans.

Men det orket han tydeligvis ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3km er faktisk veldig langt for en 7 åring, og det er mange farer på den strekningen. Hadde aldri latt en 7 åring få lov til det. Her vi bor må barna ta "sykkellappen" (noe skolene arrangerer på våren i 4. klasse) før de får sykle alene etter veien. Eldste har kun 1 km til skolen, med fortau hele veien, men han har ikke fått sykle den strekningen før nå i vår når han fikk sykkellappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri om mine barn får lov til å sykle så langt alene når de ikke er mer enn 7 år!!

 

Mye som kan skje på den strekningen der. Hva om barnet faller og slår seg? Regner ikke med at hun har mobil slik at hun kan ringe etter hjelp? barnet kan finne ut at hun gjerne skulle ha badet litt for å kjøle seg ned, dersom det er vann på strekningen. er det fjell så kanskje klatring virker fristende. Hva med fremmede som lokker henne til seg?

 

Nei huff, jeg er på ingen måte en hysterisk og overbeskyttende mamma, men på 2-3km kan mye skje som jeg ikke har kontroll over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Don't get me started.......

Sykkellappen arrangert av skolen er en "artig" ting. På skolen hvor mine barn går, får de ikke lov til å sykle på skolen før de har tatt testen i 4.klasse. WTF? Som om skolen bestemmer når mitt barn kan sykle godt nok?! Mine barn sykler til skolen vanligvis fra om våren i 2.klasse (bare gangveier). Det er mine barn, jeg bestemmer, ikke skolen.

 

Men en annen ting er å slippe de ut på vanlige veier, det ville jeg ikke gjort allerede ved 7 års alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11:24 her

Det er ikke direkte sykkellappen som gjør at de får lov til å sykle alene,men det er mer et symbol på at de er gamle nok og erfarne nok som syklister til å klare seg i trafikken. Og det er ikke skolen som har bestemt dette, men FAU. Det er helt sikkert mange 2. klassinger som vil klare seg fint i trafikken på sykkel, men så er det også mange 5.klassinger som ikke burde fått lov til å bevege seg alene utendørs også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syklet til skolen fra 1. klasse 6-7 år. Var helt normalt da jeg var barn. Ikke var det farlig heller, fordi det var sykkelsti hele veien. Kun noen få måtte gå til skolen, og det var helst de med foreldre som ikke hadde så mye tro på barnas evner og satte begrensninger for utviklingen deres gjennom hele barndommen.

 

Jeg tror nok man må se barnets modenhet, sykkelferdighet og veien ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...