Pixie Power Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Jeg spiser ikke de typiske tingene som kål, løk, brus etc Men det er mye trykking og ubehag og luft i den lille magen. Virker som det er vondt når han skal bæsje, selv om den ikke er hard. (Han er nå to uker). Det er jo så individuelt hva de reagerer på, og noen reagerer på ting jeg aldri ville tenkt på, så jeg vil gjerne høre deres erfaringer :-) Drikker forresten fennikel-te nå, og er spent på om det vil hjelpe.
fox`y Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 begge mine var kolikk barn ( kiss-kidd). de reagerte på løk,kål,brus,kaffe,sjokolade,sterk mat,krem,egg,melkeprodukter sjenerelt egentlig. ga mine litt sukkervann jeg når de hadde vondt i magen,hjalp litt.
hit og dit Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Ertestuing. Minste hadde mye problemer med avføringen, hun trykket mye uten resultat og det samlet seg gass. Hun reagerte ikke på noe av det jeg spiste, men fikk ikke til å bæsje ofte nok. Vi brukte glycerin stikkpiller (reseptbelagt der vi bodde) dersom det gikk mer enn en uke uten avføring, og det lettet mye for henne.
camilla^ Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Sitrus frukter, en appelsin og det var hyling i flere dager. Orket ikke å sjekke om nr 2 reagerte på det, så jeg lot vær å spise alt slikt. Samt litt sure andre frukter. Brokkoli, blomkål og kål reagerte de på, så dette ble kuttet helt ut i ett års tid. Veldig kjekt, for da prøvde jeg ut mye annet jeg ikke har smakt eller laget ting på andre måter enn før. Brus, kaffe og mye annet som de kunne ha reagert på reagerte de ikke på. Jeg spiser ikke løk, tomater og sopp fra før av siden min mage reagerer på dette. Små mengder går greit, men ikke mye.
meg & to små vampyrer Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Siste min hadde kolikk, men det eneste hun reagerte på av mat var fårikål.
NormaJean Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Ingenting! Nr 2 hadde kolikk den første tiden, men ingenting som kunne relateres til mat!
NormaJean Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Forresten, hvorfor holder du deg unna alle disse tingene? Det er i utganspunktet utrolig få barn som reagerer, så kjedelig å styre masse med kostholdet unødig? Les litt på ammehjelpen ang mat:-D
malin85 Skrevet 18. juli 2010 #8 Skrevet 18. juli 2010 min reagerer på løk og sterk mat. og den fanta iste saften. Han reagerte også på fennikel teen da jeg prøvde den.
Pixie Power Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2010 Litt føre var-prinsippet, NormaJean :-) Førstemann reagerte på løk. Denne gangen lurer jeg litt på om problemet egentlig kan være mye luftsluking under måltidene, mer enn hva jeg spiser.... Synes også det er rart at han reagerer nå, men ikke hele den første uken etter fødselen, selv om kostholdet mitt stort sett er det samme. Derfor tenker jeg at det kanskje er at han sluker mye luft (får morsmelk på flaske nå, sliter med sugeteknikken ved brystet. Rapene sitter ofte laaaaangt inne).
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 18. juli 2010 #10 Skrevet 18. juli 2010 Ingen av dem har reagert på mitt kosthold. Drikker kaffe, spiser ulike typer løk og kål regelmessig, melkeprodukter, brus iblant osv. Går heldigvis helt uproblematisk.
Gjest Skrevet 18. juli 2010 #11 Skrevet 18. juli 2010 Minste min reagerte hvis jeg åt mørk sjokolade og ruccola. Med ruccola var det svært små mengder som skulle til. Fy som hun gren, stakkars. For øvrig vil jeg anbefale en tur til kiropraktor med lille bare for å utelukke evt låsninger, først som sist. Ikke vent, bedre med bom-tur enn å gå etter en mnd skriking og vite at løsningen var så nær....
Gjest H to the Izzo Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 Min reagerte heller ikke på noe. Jeg trodde nyere forskning hadde tilbakevist at dette skjer . Tar jeg feil?
Gjest H to the Izzo Skrevet 18. juli 2010 #13 Skrevet 18. juli 2010 Ved nærmere ettertanke så gjaldt vel forskningen jeg tenker på allergier. Tidligere trodde man at allergier kunne unngås ved å unngå visse allergener under svangerskap og amming, men det stemmer visst ikke likevel. Noen som vet mer om dette?
Pixie Power Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 18. juli 2010 Har lest det samme, H to the lzzo. Samt det at matvarer som forårsaker luft hos oss ikke har noen sammenheng med kolikksmerter hos barnet.
BettyBoob Skrevet 18. juli 2010 #15 Skrevet 18. juli 2010 reagerte på brus de første par mnd, ikke etter det og heller ikke noe annet
Gjest Skrevet 18. juli 2010 #16 Skrevet 18. juli 2010 Min første reagerte ikke på noe, men nr. 2 tålte ikke kål.
Gjest Skrevet 19. juli 2010 #18 Skrevet 19. juli 2010 Melkeprodukter. Og det var jammen meg det eneste også (men utrolig slitsomt å kutte det ut av maten da).
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. juli 2010 #19 Skrevet 19. juli 2010 Min reagerte ikke på noe. Synes disse to artiklene er bra; http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Mors-kosthold/I-ammeperioden/Amming-og-kosthold---hva-bor-du-vare-forsiktig-med/ http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article276098.ece
Pixie Power Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #20 Skrevet 20. juli 2010 den siste hadde jeg ikke lest før, takk for link :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå