Gå til innhold

Har gått et lys opp for meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid sett på meg selv som snill og grei, med egne meninger og tanker om ting. Har få, men veldig gode venner.

Jeg fikk nettopp en aha opplevelse at jeg blir oppfattet som overlegen, småsur og altfor bestemt av folk som ikke kjenner meg veldig godt.

Det sårer veldig. Jeg trodde seriøst at jeg ble oppfattet litt bedre, spesielt med tanke på at jeg trodde de fleste så rett gjennom meg og så usikkerheten min.

Nå sitte jeg og tenker meg om på alt jeg sier og er redd for å bli venneløs. Jeg er egentlig kjempesnill og mener ingenting vondt med kommentarenen mine, de er bare en del av meg og har vært en forsvarsmekanisme i 30 år.

Noen tips til hvordan jeg kan snu folks oppfatning av meg, hvordan jeg klarer snu hele min oppførsel ut mot folk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, jeg hadde litt samme opplevelse her for en stund siden, hos meg er det ikke forsvarskommentarer, men mer av typen, greier ikke å formidle hva jeg mener og blir oppfattet som rar/klovn.

Jeg skjønner kanskje ikke de sosiale kodene og jeg orker ikke jatte med som alle andre, men kommer med det jeg tenker. Tydligvis ikke alltid så smart.

Si det du mener og heller forklar etterpå hvordan du mener dem.

Lykke til, jeg har ikke så gode råd, da jeg er litt der selv om dagen..

Skrevet

Jeg har nok litt av det også...at jeg ikke helt forstår de sosiale kodene og vet når man skal holde kjeft.

Håper noen har noen råd, vil ikke bli oppfattet som "bitch".

HI

Skrevet

det å vise interesse for andres liv/situasjon, og gi positive kommentarer skader aldri:)

f.eks du kan svare: sa han det til deg? du som er så grei?

eller om du lurer på noe:

du som er så god til å bake, har du en god oppskrift?

Hvis du prøverr å legge til noe positivt hele tiden i samtalen så folk straks et mer positivt bilde av deg. Det er slitsomt i begynelsen å hele tiden prøve å "skryte"av andre, men etterhvert går det mer naturlig, og det blir en del av personligheten din :)

Skrevet

Tusen takk for et godt tips, det skal jeg prøve på. Jeg er elendig på kompliment, både å gi og det å ta imot.

Skrevet

Få veiledning/terapi! Finn noen bøker om det du ønsker å lære-bruk tid og energi på det. Det å endre en lenge innlært adferd er ikke gjort på 1-2-3.

Skrevet

Har ikke råd til terapi/veiledning

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...