Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Er snart ei uke på overtid med førstemann, og hodet har vært festet de siste ukene. Men nå ikveld kjennes det jaggu ut som om babyen ligger på tvers!!! Er dette mulig? Betyr ikke at hodet er festet at det er FESTET og at hun ikke vil flytte seg igjen??? Burde jeg ringe føden? Kan vel ikke føde hvis hun ligger sånn? Kan jo være at hun bare strekker på seg med bena til side også da... Ble litt engstelig...
2 små og en undulat Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Nå vet ikke jeg hvordan det føles for DEG, men husk på at du er på overtid og babyen din er ganske så stor. Selv om hodet er festet skal det ha plass til resten av kroppen i magen din;) Når du drar til sykehuset med rier ytrer du din bekymring om hvordan babyen ligger. Ingen krise enda:)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Snuppa mi snudde seg fra hodeleie til seteleie i uke 37. Hodet var ikke festet, og hun holdt på å styrte der inne i flere timer. Jeg fikk kjempevonde kynnere og trodde seriøst at dette var starten på fødselen. Tro jeg ble overrasket da jeg dro på kontroll (forhåpningsfull om at fødsel var i gang) den dagen og legen konstaterte seteleie. Hun snudde seg forresten tilbake noen dager senere, det var også vondt. Poenget mitt er vel at du ville ha merket det om babyen din har snudd seg i magen. Merket det GODT.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Min lå på tvers omtrent hele svangerskapet. Hun hadde god plass og jeg merka nødvendigvis ikke at hun snudde seg. På siste ul, 3 uker før fødsel (var der pga vekstavvik) lå hun rette veien, men jeg tror hun snudde seg litt frem og tilbake etterpå. For hun ble tatt med haste-ks pga navlestrengen rundt seg og det regner jeg med de hadde sett på ul, da de sjekka blodgjennomstrøming og slikt. Men poenget er, ja ungen kan ha snudd seg, men du sier bare i fra om det når du kommer inn, evn ringer inn nå og får en ekstra sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå