2 små og en undulat Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Jeg fikk meg kattunge (snart 3 måneder) på onsdag. Jeg ser helst at dette ikke blir noen innekatt og ønsker egentlig å la den få gå ut i morgen. Men..vil den finne tilbake? Når er det ok å ha pusen ut?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Hva skal folk med utekatt? Da blir den jo aldri kos og god. På gårder kan jeg skjønne det, men i en vanlig familie? Skjønner den ikke. På samme måte som jeg ikke skjønner konseptet innekatter. Måte på å ta fra dyr alle naturlige instinkter da. Men så til spørsmålet. Nei, du kan ikke ha den ut første dagen.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 den finner nok tilbake.. jeg ble med pus ut på tokt for å bli kjent jeg.. hehe. begynn med det, tror ikke den vil gå så langt unna m engang..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Egentlig skal man holde en katt(unge) inne i ca.2 uker på nytt sted. Men jeg er ingen stor fan av det så jeg har sluppet katten ut etter noen dager. Da han var kattunge og ute for første gang var jeg sammen med ham ute. Det var jeg den første uka, tror jeg? Og jeg lot katten selv gå ut. Lot døra stå åpen slik at han kunne bruke tid på å lukte, det er lukten som gjør at de finner veien hjem igjen, og på å prøve seg frem. Jeg ville prøvd i morgen. Og vil ikke katten så venter du en dag eller to til. Men vil anbefale deg å være ute sammen med den og følge med
Gjest Tale30 Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 I følge Dyrebeskyttelsen, skulle kattene helst ikke ut før de var over året. Tviler på at det er vanlig praksis, men det var i alle fall det de sa til oss. Katten skal uansett være inne minimum tre uker når den har kommet til et nytt hjem, dette for å orientere seg.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 http://dyrebeskyttelsenhordaland.org/Katt/KattRad.aspx
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Ville hold den inne noen dager, en uke eller to i allefall. men du må ikke la den være ute om natten når den er så liten. Den er et veldig lett bytte for alskens rovdyr... Alt fra rever, grevlinger kattevonde hunder, rovfugler.... kattunger er veldig lette bytter når de i allefall er under halvåret gamle... Ikke passer de seg for biler heller
2 små og en undulat Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2010 Jeg fikk katten på onsdag, altså har den vært hos oss 5 dager i morgen. Vi har hatt den inne for å la den bli kjent med oss og huset. Vi ønsker ikke å ha utekatt, men heller ikke innekatt, om dere skjønner hva jeg mener. Målet er ikke å ha den ute hele tiden utenom måltider, men at den kan gå ut når den vil. Personlig mener jeg at katter har godt av å få være ute når de vil, derfor blir ikke pusen min innekatt. Men samtidig vil jeg jo at den skal kunne finne hjem igjen;) God ide å la døra stå oppe slik at den selv kan gå ut. Da prøver jeg på det i morgen:) Takker for alle svar!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 Den blir ikke noe mer innekatt av og vere i huset noen uker når den er so liten. Med mine katter så har jeg koset masse med dei i 2 dager, og så slippet dei ut. Og dei kom igjen. 2 uker synst jeg er for lenge, og dei komme GARANTERT igjen etter bare noen dager i huset med deg og. Om du ikke vil ha kosekatt, er det bare og la vere og kose med den hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå