Gå til innhold

1 uke til termin, kan jeg gå på fjellet da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Formen tilsier at det bare er å få joggeskoa på å komme seg ut! :-) Er det ikke den som er avgjørende?

Eller skal vi ta visse forhåndsregler så nærme slutten?

Har tenkt å gå opp et ganske høyt fjell!

Sorry, jeg er helt grønn! :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør mer enn du orker og ikke gå lengre unna bilvei enn at du orker å gå tilbake med evt rier... Og gå ikke alene. Flere forhåndsregler kan ikke jeg komme på...

Skrevet

ja så lenge formen tillater det er det vel bare å ta på seg skoa :)

God tur. (husk mobiltlf om noe skulle skje)

Skrevet

Du kan jo egentlig det, men; hvis du ikke av en eller annen grunn er veldig innstilt på å føde uten helsepersonell og utendørs bør du sørge for at du kan komme deg på sykehus innen en time eller to dersom du skulle få rier. Jeg ville nok ikke ha gått opp et veldig høyt fjell, men turer nær bunnen av fjellet, dersom bilen ikke var langt unna høres fornuftig ut. Husk at termindatoen er pluss/minus et par uker og det er ikke sikkert du får noen varsler før riene starter.

Lykke til med føding og baby:)

Skrevet

Gode sko og mobiltelefon og så er det bare å traske i vei.

Jeg var på skitur dagen før jeg fødte. Var en riktig så fin tur:-)

Skrevet

Formen din avgjør ikke når babyen din er klar for å komme ut. Hvis du ikke er klar for å føde i fjellet ville jeg droppet turen.

Jeg var i kjempe form også på overtid, og jeg fikk ikke annen forvarsel på at fødselen kom en to ganger rier. 4 timer etter var ungen ute. (jeg hadde ikke orket å kravle meg ned fra et fjell i den tilstanden jeg var i i disse fire timene. Jeg var aktiv helt til siste slutt, men holdt meg i områder hvor det var lett å komme seg til evt. sykehus.

Skrevet

Jeg var på fjelltur 6 dager før førstemann ble født og 8 dager før sistemann kom til, ikke noe problem :-)

Du kjenner kroppen din, så føler du deg komfortabel med en sånn tur såer det bare å gå i veg.. Selvfølgelig forutsett at du ikke er alene og uten mulighet til å ta deg til et sykehus dersom fødselen mot formodning skulle starte ;-)

God tur!!

Skrevet

det blir så feil å si "ikke noe problem" selv om det gikk greit for deg, er det ingen fasit på at det vil gå greit for en annen. Men som sagt i mitt innlegg over. er du klar for at det kan bli fødsel i fjellet er det jo bare å dra. Like vanlig å føde før som etter termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...