Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 før de skal spise mat, og etter de har vært på do? Merker at jeg må mase på alle barna som er innom her, at de må vaske seg. Er de ikke opplært til dette, elle orker de bare ikke gjøre det uoppforda? Hører og ser også flere voksne som ikke vasker hendene sine på offentlige toaletter. Kjenner jeg blir irritert, synes det er ekkelt å tenke på. Håper de som jobber i kjøkkenet har vett på å vaske seg ofte. Tenk på alle bakterier som blir sittende på dørhåndtak, all skiten som er på penger osv..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Vasker de etter toalett besøk. Men er ikke flink nok før maten allltid.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Jeg er veldig nøye på å vaske hendene mine etter å ha vært på do, og når jeg skal lage mat. Jeg har jobbet innen matbransjen og da vasket jeg hendene nesten hele tiden, kunne gå en runde rundt garnityrdisken men "klarte" ikke å ta i maten da uten å vaske hendene. Ungene mine er også veldig flinke til å vaske hendene etter dobesøk, men merker ofte på andre barn som er her at jeg må minne de på det.
Kristin-87 Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Eg vasker nok hendene mine litt FOR ofte, og som regel med zalo, da dette er det eneste eg føler meg virkelig rein av etterpå Og dette kommer eg nok til å videreføre til mine fremtidige barn, for dette synst eg er veldig viktig!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Nesen aldri før maten (med mindre jeg er synlig skitten). Og må inrømme det, men ikke alltid etter do heller. Jeg tisser 20 ganger i døgnet nå, og klokka 3, 4 og 6 på natta dropper jeg det da jeg går nesten i søvne...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Vasker de alltid etter dobesøk.Ungene prøver og lure seg unna noen ganger når de er opptatt med leking,men jeg følger som oftest med og får de inn på badet igjen. Før vi spiser er vi ikke alltid like flink om vi er inne.Er ungene ute og leker vasker de alltid med en gang de kommer inn.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Vasker alltid etter dobesøk, og etter å ha skiftet bæsjebleier. Stort sett alltid før matlaging, men glemmer det avogtil. Glemmer det ofte før måltid (hvis jeg ikke har laget maten), eneste hvis jeg vet jeg er spesielt skitten, f.eks klappet hund etc.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Vasker alltid hendene etter do besøk og før maten. Vasker de og alltid når jeg kommer hjem fra jobb. eller har vært ute å handla. Barna mine også. Men gutten på 6 må jeg alltid mase på når det gjelder dette, han hater å vaske hendene før han spiser (hehe aner ikke hvorfor) så han hadde nok prøvd å snike seg unna når han er på besøk hos andre.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 Vasker hendene etter hvert dobesøk og før jeg lager mat. Skal jeg arbeide med mat, må hendene være rene. Går omtrentlig i søvne også, føler meg skitten på hendene om jeg ikke vasker meg etter toalettbesøk, og det selv klokken 2, 4 og 6 om natten.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #10 Skrevet 17. juli 2010 Vasker alltid etter jeg har vært på do. Jeg pleier å lage maten så da vasker jeg før jeg begynner å lage mat, men sjelden jeg da vasker meg før jeg setter meg til bordet. Ikke alltid jeg vasker meg om jeg ikke har gjort noe spesielt heller, litt basilusker trenger kroppen mener jeg. Jeg er veldig sjeldent syk, jeg blir aldri syk om ungene og gubben ligger langflate her heller, så jeg vasker meg tydeligvis nok. Ungene vet selv når de må vaske hendene sine. Har de vært ute og lekt, så må de vaske seg før de spiser. Har de vært inne og ikke gjort så mye så trenger de ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå