Gå til innhold

Trenger TIPS :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så mye med å spise at jeg blir gal snart, jeg VET at jeg MÅ spise mat, og jeg vet at jeg blir syk av å ikke spise, så hvor vanskelig skal det da være å handle inn mat, gå på kjøkkenet (som også er nytt..) og lage seg mat å spise den?!?!

Jeg er jo "til tider" flink til å spise mat, men er mye alene å da spiser jeg minimalt. Jeg drikker heller cola enn å spise mat, for når jeg drikker så slipper jeg å kjenne på at jeg blir sulten, og drikker jeg ikke cola blir jeg svimmel og kvalm.

Har flere ganger prøvd å skjerpe meg, men varer liksom bare ett måltid, så er det tilbake til det "normale".

Jeg lager jo så klart mat og slikt til ungene, men spiser lite eller ingenting selv da.

Så det jeg har som mål nå i ferien (har 2 uker igjen) er å kutte ned evt. slutte med å drikke cola, og begynne å spise skikkelig mat.

Noen tips til hvordan jeg skal klare det denne gangen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kontakte fastlegen din og får hjelp videre der.

En venninne av meg klarer ikke å spise grunnet et skyhøyt blodtrykk. Hun klarer bare ikke få mat i seg. Kanskje du bør ta prøver for å se om det ligger noe mer bak. Om du føler du lider av spiseforstyrrelser er det jo flere tlf.nr å ringe. Flott at du ser problemet selv da:)

Skrevet

Jeg har omtrent null matlyst, men får i meg en sjelden gang måltidserstatter. Får kjøpt det på helsekosten. Og så finnes det på apoteket. Jeg er deprimert og går på remeron, tror det har noe med at jeg er deppa at matlysten har blitt borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...