Hikken Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 hva bruker du? Hva har du brukt før som du IKKE var fornøyd med, og hva var bivirkningene dine? Jeg bruker p-ring nå og tror jeg vil bytte med noe annet, men vet ikke til hva. P-sprøyte: gikk opp ti kilo Minipille: blødde og blødde og blødde og blødde.. P-pille (yasmin): Leah, to år i dag. P-ring: dreper sexlysta mi!
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Sterilisert mann! Før har jeg brut alt annet utenom kobberspiral (som jeg ikke kan bruke) og var ikke fornøyd med noe. Misfornøyd pga blødninger hver dag.
Ugl@ Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Jeg har nå hormonsprial og er veldig fornøyd med den. Had den i 1 1/2år, har kun had to mikroskopiske sporblødninger, ellers ingen mens av noe slag på tross av monsterblødninger, PMS og menssmertehelvete før jeg fikk den. Har reagert kraftig på hormonprevensjon tidligere, så var skeptisk, men har ikke merket noe med hormonspiralen heldigvis. Ble gravid pga noe plunder med Nuvaringen, men det var ingen krise selv om forholdet var så ferskt som det kunne bli, gikk greit og er nå gift med pappan :-)
Potetstappe Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Jeg har også prøvd litt forskjellig.. P-piller: glemmer å ta de rett og slett... P sprøyte: skikkelig uregelmessig mens, og masse småblødninger hele tiden! P plaster: Blødde 9 uker i strekk! Hormonspiral: Enormt med kviser, selv om jeg aldri har vært plaget med det før... Nå bruker jeg Nuva ring og synes det er helt topp!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Jeg er i den litt pussige situasjonen at jeg har to totalt ulike erfaringer med bruk av samme prevensjonsmiddel. Hormonspiral første gang etter fødsel 1: Mye smerter i rygg og mage, blødde lenge etter innsetting og hadde store mensblødninger. Spiralen flyttet på seg, mistet sexlysten osv. Skikkelig misfornøyd. Hormonspiral andre gang etter fødsel 4: Ingen blødninger ved innsetting, første mens var stor og langvarig, andre nå nettopp var så liten at jeg ikke måtte bruke truseinnlegg en gang. Ingen smerter, normal sexlyst, alt som før. Er rett og slett utrolig fornøyd :-)
Tøysetipp Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Det sikkert ikke av interesse, men bli sammen med ei dame, så slipper du alt det der;-)
Hikken Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2010 Hoho, lurte litt på hvilke kloke ord som kom da jeg så du hadde svart ;o) Skjønner at det er kjempepraktisk, men det er nok ikke noe alternativ. Eneste dama jeg kunne tenke meg er Angelina Jolie, og jeg hører rykter om at hun er "litt" opptatt.. Dessuten er jeg godt fornøyd med gubben min )
PAVEEL Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 P-piller, p-plaster, p-ring = blir et troll!!! + mellomblødninger (fått etter at ungene kom) Hormonspiral- Kjempefornøyd i 1 år, så plutselig fryktelig urenhud, nesten sånn at den virket betent, med fullt av "innvendige" kviser. Kondom=Lille hull i gummi Elida blir 2 i oktober. Kobberspiral=Jippi! Endelig noe som fungerer for meg! Alt er akkurat som om man ikke går på prevansjon rett og slett.
Ugl@ Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 *lol* Skal ha det i bakhuet hvis det noen gang ender med seperasjon/ skillsmisse mellom gubben og meg. Har jo lovet meg selv at hvis så skjer er jeg ferdig med mannfolk en gang for alle ;-) Tror faktisk det kunne fungert aldeles utmerket for meg siden jeg har spilt litt på det andre laget tidligere...hoho...
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 17. juli 2010 #10 Skrevet 17. juli 2010 Brukte p-piller før, var rimelig fornøyd med det. Det var helt til jeg fikk omgangssyke som resulterte i lille mini. I April satte jeg inn hormonspiral som jeg er kjempefornøyd med. Blødde litt et par mnd, så en mnd til med spot-blødninger. Har hatt to "vanlige" mensen etter det, men mye mindre mengde. Merker ingenting av bivirkninger. Billig er det også, i forhold til alt annet. 1300 for 5 år... En må jo betale det samme for 4 mnd med p-piller! Det er verdt et forsøk, og gi det et halvt år før du gir opp En vil blø litt i begynnelsen, men det går jo over
Gjest Skrevet 17. juli 2010 #11 Skrevet 17. juli 2010 No brukar eg LadyComp kombinert med kondom, så langt veldig førnøgd! Har kun gått på p-pillar tidlegare(frå 16år-18år), og det var eg ikkje fornøgd med! Humørsvingingar, vektauke, ingen "kontroll" på kroppen (ingen naturlege variasjonar i sexlyst o.l.), liten og etter kvar ingen hjelp mot menssmerter (som var ein av grunnane til oppstart på pillen), stooort søtsug og til slutt kom småen til verden. Har i ettertid lært mykje om min eigen kropp og merka kva kunstige hormon gjer med kroppen min. I tilegg har eg lært mykje (lest og fått høyre frå andre) om hormonpreparater og deira virkemåtar (kortsiktige og langsiktige). Vil IKKJE bruke hormonar igjen. (Heldigvis har eg ein engel av ein sambuar som er HEILT eining i den avgjerelsen, sjølv om vi begge er einige i at det hadde vore praktisk. Dersom det hadde funka).
Ksenia & Anjem Skrevet 17. juli 2010 #12 Skrevet 17. juli 2010 Bruker Yasmin p-piller Har prøvd Nuvaring (likten den ikke, datt ut) Kobberspiral (blødde som et monster)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå