Sjokoladebanan Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Jeg skal strikke 8 omganger rett, for deretter å begynne på glattstrikk. Tar jeg da å strikker en runde vrangt (og så rett på neste runde) etter de åtte omgangene, eller strikker jeg en omgang til med rett først, og deretter vrangt runden etter? Om dere skjønner hva jeg mener?
gladmammatel2 Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Høres ut som du strikker frem og tilbake på en pinne (og ikke rundt på rundpinne). Da skal du først strikke 8 omganger (frem og tilbake) rett slik at det blir rillestrikk. Deretter strikker du en pinne rett (frem) og en pinne vrangt (tilbake), da blir det glattstrikk. Lykke til
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Hei Dersom du strikket rett sist omgang kan du begynne vrang nå Hva strikker du forresten? Sitter og strikker selv nå
Sjokoladebanan Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2010 Jeg strikker på rundpinne ja. Skal gjøre et tappert forsøk på å lage monsterbukse hehe... Har aldri strikket annet enn lue å sokker før, så det kan bli spennende. Jeg skulle begynne buksen med å strikke 8 runder rett, og en runde med vangt og deretter åtte nye rett, (dette skal bli brettekant der jeg skal ha strikk senere) før jeg begynner på glattstrikk. Jeg har nå strikket de siste åtte rett, så nå når jeg skal begynne på glattstrikken så ble jeg så usikker på om jeg burde strikke enda en omgang rett, og deretter vrangt, eller om jeg kunne begynne på vrangt med en gang.
*smula* Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Hvis du strikker rundt og rundt, så er glattstrikk bare rett, når du strikker på retten. Hvis du strikker fram og tilbake, så er glattstrikk rett den ene veien og vrangt på tilbakeveien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå