Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 barnet bor nå fast hos bf. Jeg (mor) har ingen inntekt. Det er sånn at bf vil lage egen avtale med hva han skal ha i barnebidrag, men jeg kan ikke skjønne at han kan få lov til å bestemme det, hvor mye han selv skal få av penger. Jeg vil selvfølgelig hjelpe til med penger, jeg sender med klær innimellom feks. Det jeg lurer på er om nav skulle kreve inn penger for meg, kan de gjøre det når jeg har 0,- i inntekt? Kan det kreves penger av meg tilbake til denne tiden om år selvom jeg ikke har inntekt? Jeg selv tror at man må betale med en gang man har inntekt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Det hoper seg vel opp etter hvert, og blir ikke borte?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 min samboer har omsorgen for sin datter. Barnets mor betaler ikke bidrag, da hun ikke er bidragspliktig (dvs at hun har for lav inntekt til å kunne kreves for bidrag). Min samboer får bidragsforskudd fra nav, men de kan ikke kreve det tilbakebetalt av mor da hun ikke er bidragspliktig. Så i praksis betaler nav bidraget hennes. Hun opparbeider seg heller ikke gjeld, det skjer kun hvis man er bidragspliktig og allikevel ikke betaler. Men når hun får inntekt (nok til å være bidragspliktig) vil hun selvfølgelig måtte betale, ellers blir det bidragsgjeld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå