Gå til innhold

Har rynkekrem noen virkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller kan jeg bare bruke vanlig fuktighetskrem? Er det et salgstriks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste rynkekremer virker ikke, men det finnes unntak.

Hvis kremen innholder potente syrer med riktig PH, eller retinol så har den en virkning. Peptider og antioksydanter kan også funke. Vanlige fuktighetskremer vil fukte tørrhetsrynker og ha en midlertidig virkning.

Hilsen ekspert.

Skrevet

Den tynner ut kontoen!

Skrevet

Det finnes effektive kremer som ikke koster skjorta også!

Eksperten.

Skrevet

Du kan få mere kviser av rynkekrem også:-(

Skrevet

Noen forslag til kremer som ikke koster skjorta,Eksperten?

Takknemlig for svar :o)

Skrevet

Ja,dette lurer jeg også på,eksperten?! hehe

Skrevet

Eksperten...hvor er duuu??? kan ikke si A og ikke B vettu ;)

Skrevet

da vil jeg anbefale deg å teste ut mary kay produktene!!! 100% fornøydsgaranti:)

Skrevet

RoC har mange gode retinol-kremer, spesielt er nattkremen (Roc Retinol Correxion Deep Wrinkle Night Cream) god.

Olay har veldig rimelige kremer med peptider. Den beste er kanskje Regenerist-serien. "Age Defying Daily Renewal Cream - Beta Hydroxy Complex" fra Olay er en rimelig og god krem som inneholder Beta Hydroxy-syre.

Jeg har bodd i England ett års tid, så jeg er ikke helt oppdatert på hva som finnes i Norge eller hva kremene heter der. Men dette var noen av kremene jeg vil anbefale, i hvertfall.

Bare spør om det er noe annet jeg kanskje kan hjelpe med.

Eksperten.

Skrevet

Det gikk litt fort i svingene der.

Jeg skulle skrive at "Olay har mange forholdsvis rimelige kremer med peptider. Den beste er kanskje Regenerist-serien. "Age Defying Daily Renewal Cream". "Beta Hydroxy Complex" fra Olay er en rimelig og god krem som inneholder Beta Hydroxy-syre."

Skrevet

Takk for svar Eksperten :) Fint du tok deg tid til å hjelpe oss i kampen mot skrukkene :))

Skrevet

Bare hyggelig! Takk for at du satte pris på det! :)

Eksperten.

Skrevet

Eksperten...Kanskje du har noen gode tips mot blå ringer under øynene?

Jeg har alltid hatt det, uansett hvor mye jeg sover eller hvor mye vitaminer jeg spiser eller vann jeg drikker. Har nok bare helt naturlig tynn hud under øynene..poser har jeg og.

har hørt at hemoridekrem skal fungere men det tør jeg ikke prøve:)

Og, hva med pigmentflekker?

Skrevet

Det er ikke så lett å få bukt med mørke ringer under øynene. De kan være genetiske, komme p.g.a. røyking, lite søvn, allergier, dehydrering eller aldring. Noen sverger til vitamin K og antioksydanter i kosten. I kombinasjon med utvortes behandling i form av øyekrem ved vitamin K samt retinol så kan det muligens ha en effekt.

Jeg ville heller ha satset på en pigmentrik concealer. Den bør ha gulskjær for å dekke ringene best mulig.

Hemorridekrem har ingen som helst effekt på mørke ringer. Den myten har blitt spredt av folk som ikke har peiling, men gjerne vil utgi seg for å ha det. Dessuten er det en myte med en viss sjokkeffekt. Hemorridekrem, liksom!

Det kan ha en effekt på hovenhet rundt øynene, men det finnes langt bedre løsninger på det problemet. Kalde teposer fra kjøleskapet er det beste jeg har prøvd selv. Tanninene i teen samt kulden gjør at posen blir mindre. Om du i tillegg trykker med ringfingrene ut mot lymfene ved ørene så vil øynene bli mindre hovne.

Pigmentflekker er en vanskelig greie. Tidligere har man anbefalt kremer med "kojic acid", men akkurat den ingrediensen er litt omdiskutert. Det aller beste er selvsagt å bruke høy faktor og unngå å få disse stygge flekkene i utgangspunktet, men når de først har kommet kan man prøve å fjerne de med laser. Det kommer stadig nye måter å bruke laser på, og selv om det kan være litt ubehaglig mens behandlingen står på så virker det ganske bra.

En ny krem fra Clinique får mye skryt for tiden. Den heter "Even better dark spot corrector", og lover å blekne pigmentflekker i løpet av åtte uker. Jeg bruker denne kremen selv for tida, for jeg har en flekk på det ene kinnbenet jeg gjerne vil bli kvitt. Nå har jeg brukt den i to måneder, og flekken har begynte å blekne i midten. Men den virker nok best på små flekker som ikke er for alvorlige. Har man slike bør man nok helst prøve laser.

God natt fra Eksperten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...