:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 vi vurderer å kjøpe en toyota previa. men de fleste som ligger ute på finn og slikt er 7 eller 2 seter. hvordan er det om man skal ta ut 2 seter eller sette inn 3 seter i en bil? er det ikke noe sånn avgifts opplegg på det? og vet noen om toyota previa kommer med 4-hjulstrekk?
Gjest Filifjonka Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 De fleste sjusetere nå for tiden har en enkel løsning som går ut på at de to bakerste setene legges ned i gulvet i bilens bagasjerom. Altså, du tar dem ikke ut, du feller dem ned. Dette koster naturligvis ikke noe i form av avgift. Disse setene er i de fleste biler uansett "nødseter", et barn kan sitte der men det er sjelden plass til voksne. Komforten og plassen er oftest heller ikke mye å skryte av. Kjøper du en varebil med to seter må du betale avgift for det. Og den er ganske høy. Jeg vet ikke prisen, men det kan du finne ut hos nærmeste trafikkstasjon.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2010 Takk skal du ha jeg skal ringe dem og spørre hvor mye det koster å sette inn seter. for de bilene er ganske mye billigere i pris, og vi trenger ikke 7 seter. fine fine bilen
vildejenta Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Om du kjøper en to seters varebil, og skal sette inn bakseter, så er det endel i avgift ja, men det går nedover etterhvert som bilen blir eldre.. Det ligger en sånn tabell på tollvesenet sine nettsider.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2010 ja, jeg prøvde meg på de kalkulatorene som ligger ute på nett og da fikk jeg opp 1 200 000 i baksete avgift. og det kan jo ikke stemme... hehe pokkers vanskelig det skal være å kjøpe seg en bil
vildejenta Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 hehe, det var kanskje litt i meste laget.. :-p Hva slags årsmodell har du tenkt å kjøpe da?
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Ta det fra oss med en skummel lyd i motoren, ikke kjøp! He he. Ikke har vi råd til å fikse det heller, så bilen bare står stille her hjemme. Trenger dere mer enn to seter da?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2010 det er en 2007 modell som vi ser på så det er jo noen år til det blir avgiftsfritt og sette inn seter på den, men den er så mye billigere en tilsvarende med seter at det burde lønne seg og kjøpe en uten seter og sette inn selv. spesielt når de som ligger for salg er enten 2 eller 7 seter og vi bare trenger 5
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2010 jeg trenger ikke noe mer en 2 seter. og jeg har en liten søt 5 seter men dette er pappa som skal kjøpe familiebil og han kan seriøst mindre om biler en meg. sistgang kom han hjem med et vrak som han hadde betalt 80 000 kr for og har reparert for tilsvarende før den kolapset nå ett år etter,,... heh så denne gangen tar jeg ansvar
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2010 #10 Skrevet 17. juli 2010 Ha ha, jeg trodde det var til deg og guttungen jeg. Jeg har hørt at toyota er det lite pes med? Men aner ikke om det stemmer. Siste års erfaringer sier hvertfall tydelig; kjøp noe som ikke krever mye vedlikehold! Og det tipper jeg faren din ville likt også.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. juli 2010 ja, han vil helst ha en toyota fordi de stort sett alltid funker. har hatt 2 toyota biler før (ikke den siste) og det har funket flott. jeg har en pegothe (om det skrives sånn) og den har også gått som en klokke om jeg skulle kjøpt en ny bil til meg og småen så hadde det blitt en liten søt konebil
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2010 #12 Skrevet 17. juli 2010 Vi har en liten grønn bil, ser ut som et lite grønt egg. søt konebil sikkert. Helvetes bil. !
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 17. juli 2010 INGEN bil er søt om den ikke funker! hva feiler det den egentlig?
Gjest Skrevet 17. juli 2010 #14 Skrevet 17. juli 2010 Hei Vi har en previa 2006 modell og er fornøyd så langt(hatt den i to år). Iflg min mann bør man styre unna bensin utgavene da de visstnok bruker mye bensin. Vi bruker ca.0,7l diesel på mila ved blandet kjøring. Jeg kan lite om avgiftsreglene. Vi kjøpte en sjuseter. Setene felles ikke ned i gulvet, men må tas ut hvis en ikke ønsker å bruke de to bakerste. De kommer ikke med 4-hjulstrekk, da ville jeg heller vurdert den nye Sharan som kommer nå til høsten.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 17. juli 2010 takk fort tips skal titte på sharan 4 hjulstrekk er ikke det viktigste altså. men en pluss om det er med
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2010 #16 Skrevet 17. juli 2010 Nei, altså vi(les: VI) vet ikke hva som ikke er bra. Vi hører bare lyden... Den skal på service og sjekk om to uker. Vi har insett at det er på tide. Får sikkert vite hva det er da. Og kanskje 10 000 ekstra å betale i tillegg (kjiptkjitpkjipt, vi går i minus som det er).
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #17 Skrevet 17. juli 2010 huff. sånt er så utrolig kjipt lykke til med bilen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå