....mammatilto... :))) Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 burde egentlig ikke spørre om det her siden jeg har ei på snart 3år,men har teflonhjerne - alt glir rett igjennom...hehe... tenker på brus,sjokolade vist jeg skulle få lyst på junk food osv....
*smula* Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Noen barn reagerer på både sukker og kullsyre, så du må nok bare prøve deg fram og se om barnet ditt får vondt i magen av søtsaker. Junkfood er nok ingen fare
Gjest datatyven Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Jeg spiste alt jeg ville, prøvde nok å tenke i utgangspunktet sunt kosthold, da barnet får samme næringstoffene som meg, men tok ikke spesielle hensyn. Det gikk helt fint, spiste både løk, reker og jrdbær :-)
Gjest Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Du kan spise det du vil, bare prøv deg frem, så ser du om barnet ditt reagerer. Det er vel kanskje noe som frarådes å spise, som ved graviditet, men sånt som jordbær, reker, løk og sånt, må man bare prøve ut for å se hvordan det går:)
Gjest Edemuli Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Mine reagerte bare på reker i lake og plommer. Alt annet gikk fint.
stearin Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Hæ? Ikke anbefalt å spise jordbær når man er gravid og ammer? Og reker! Jeg spiste reker når jeg var gravid, og etterpå også. Ang. junkfood og amming. Var en helsesøster som mente at melkemengda kan gå ned hvis man spiser junkfood (da mente hun sikkert ofte). Men for sikkerhets- og helsas skyld ville jeg holdt meg litt unna mens jeg ammer. Tøtta mi får vondt i magen når jeg drikker brus og spiser sjokolade..
Vipsenmamma Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Jeg spiste all vanlig sunn mat - og det gikk fint. Brus, sjokolade og junk food er ikke sunn mat - og det vet du sikkert. Men hvis du vil fore babyen din med det - må du bare prøve deg frem.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Julibaby ble maibaby: Det er ikke det at det ikke er anbefalt å spise jordbær og reker når man ammer, men noen barn reagerer på det, andre ikke. Så det er bare å prøve seg fram:) Du kan spise så mye jordbær og reker du bare vil når du er gravid, det spiller ingen rolle uannsett;)
Collette Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 Ja, du kan spise hva du vil. Det er ikke slik at mat som du spiser kan gå over fra din tarm til melka. Det er fysisk umulig. Mange mener at barnet får vondt i magen av div. matvarer el drikke, men det er nok bare tilfeldig. Lærte dette akkurat på et kurs ved Nasjonalt Kompetansesenter for amming.
Tante Gustava Skrevet 17. juli 2010 #10 Skrevet 17. juli 2010 Jeg spiste ALT. Ingen av mine reagerte på noe. Heldigvis. Du får bare prøve, og hvis de får plager kan du jo prøve å tenke gjennom hva du har spist.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. juli 2010 #11 Skrevet 17. juli 2010 Ja, man kan jo det, men det beste er vel spise høvelig sunt uansett. Men tror ikke det gjør noe at man unner seg litt innimellom. Hvis babyen reagerer, så vet man det til neste gang ihvertfall Selv var jeg sjokoman mens jeg ammet. Jeg var så sugen, og sjokolade ble en litt for lettvint løsning dessverre. Men ungen er sunn og frisk altså Og digger å knaske på grønnsaker
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 17. juli 2010 #12 Skrevet 17. juli 2010 Det sies vel nå at man kan spise alt (utenom no spes fisk som kan ha giftstoffer) sålenge babyen tåler det.. At man bare må prøve seg frem.. Jeg spiste 1 kinderegg her en kveld, og den natta skrek han frem til kl 03.30.. Dette var dagen etter vi kom fra sykehuset (altså litt over 1 uke siden).. Jeg har ikke spist sjokolade siden, og har heller ikke turt å prøve brus.. Får så dårlig samvittighet når det er min feil at han har vondt.. Så her går det i biler og saft..*Lei*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå