Gå til innhold

Nesten 700 kr for en tank med bensin =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den nye bilen er bensin, og det er jo spinndyrt!! Kan jo ha litt med å gjøre at det større tank også. Håper den holder desto lenger da =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får gå for diesel bil nestegang da ;) vi kjøpte nettop ny vw touran. 550kr for full tank denne holder i to uker med mye kjøring bruker bare 0,4l på mila :D Diesel er tingen!

Skrevet

Hadde diesel, og den gikk på 0,5 på mila.

Jeg fikk bilen av far, det med at den er bensin og ikke stv. er vel det eneste jeg har å utsette så langt. Den er mye, mye sprekere enn tdi'en jeg hadde da =)

Skrevet

Her har rundt 800 for ein tank med diesel, men så har vi 80 liters tank, så fyller 70-75 liter om gangen. Med firmakort hos Statoil får vi rundt 50 øre rabatt pr liter.

Men bilen drikker mykje, i snitt kanskje 0,65. Gamal bil. Prøver å kjøre økonomisk, fyller kanskje 2 gongar pr mnd.

Skrevet

He he jeg er ikke så flink til å kjøre økonomisk selv om jeg prøver å ha det i bakhodet at jeg kan ta det rolig.

Men nå blir det litt ekstra renning i ferien, kommer ikke til å kjøre så masse når barna skal gå i bhg hver dag. Jeg håper jeg får jobb også, og da er vi slitne når vi kommer fra jobb og bhg.

Jeg har brukt 1 1/2 tank på 1 1/2 uke og kommer til å bruke minst 1 tank til ihelga.

Skrevet

Ja, eg burde vel kanskje utheva ordet "prøver", for eg og PRØVER å kjøre økonomisk. Ikkje så lett, men har hatt det i bakhovudet etter at Top Gear undersøkte drivstofforbruk, og viste at det betyr mykje meir KORLEIS du kjører, enn KVA du kjører. Dei fekk ein stor BMW til å slå "miljøbilen" Toyota Prius ned i støvlene (eller dekkene), så då må det vel vere mulig å kjøre økonomisk med ein gamal Citroën og :o)

Skrevet

He he ja helt sant! Skulle likt å sett den episoden =)

Men skodaen klarte jeg nesten ikke å kjøre uøkonomisk en gang he he =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...