Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Står på venteliste som nr 83 på andreplassønske. Ble lei meg... Er vel ikke håp da når jeg ligger så langt ned? Har 38 poeng, 2 fag fra vidergående hvor jeg hadde 2 i karakter. Hvis jeg tar opp en eller begge disse fagene, hva bør jeg ha i karakter for å dra opp poeng til 42?
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Uff, jeg opplevde nærmest det samme idag:( Kom inn på andrevalget mitt, men står som nr 1 på venteliste på førstevalget. Men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Og det var virkelig ikke gøy å ikke få gå det jeg har lyst til:(
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis det er flere høyskoler i nærheten kan du jo ordne deg plass på en av de. Jeg begynte på HiBu da jeg ikke kom inn i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Hvis du mangler 4 poeng, så bør du ha 4 på de karakterene du fikk 2 på.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Så leit for deg, da. Hva hadde du søkt på? Kanskje det finnes en annen mulighet?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 En litt surmaget kommentar: Er det sikkert at du bør velge høyskole om du må ta opp igjen flere fag for å få 4-ere på dem? Skulle ikke sagt noe om du tok opp igjen fag for å få 6-ere på dem.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Klart hun bør det. Jeg harnesten bare toere fra yrkesfag og bare femere og seksere fra påbygg. Sammenlagt får jeg ikke mer enn 4.3 i snitt med alderspoeng, det var akkurat nok til å komme inn på mitt førstevalg som er et fag jeg har hatt stor suksess med og gikk ut fra med B i snitt. At jeg hadde lærevansker og null interesse for yrkesfaget jeg gikk på, betyr ikke at jeg ikke er egnet. Og til deg som står på første venteplass. Du kan takke ja til andrevalget og stå på venteliste på førstevalget. Stor mulighet for å komme inn på førstevalget likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå