Gå til innhold

Hvor mye betale barnevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 16 år og skal passe 1-åring og 3-åring i 3 timer på formiddag. Gi mat, og legge 1-åring til luren sin. Begge to er aktive og litt forkjølte, så jeg ser for meg at hun får det travelt. Hvor mye ville dere gitt? Diskuterer med mannen min her, og vi blir ikke enige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt 100 kroner timen, det hun skal gjøre er tilsvarende "vanlig" jobb. Mye ansvar, syke unger, travelt osv.

Skrevet

HI her. Da er du enig med meg. Jeg sa også 100 kroner timen, men mannen min insisterer på 45 kroner timen.

Skrevet

Jeg er enig med mannen din.

Jeg synest det tar helt av med hvor mye man skal betale ungdommer for et stykke arbeid. Ufaglært arbeidskraft på jobben til min mann tjener 136 kroner timen, og fra dette betaler de skatt. Dette er voksne mennesker med boutgifter og familier. De sitter igjen med svært lite av sin lønn til forbruk. 100,- kroner timen til en 16 åring i rene lommepenger er alt for mye. Samme hvor man snur og vender på det så gjør de heller ikke en like bra jobb som en voksen.

Når det er sagt så betaler vi nabojenta 100,- kroner timen når hun jobber for oss, om det er barnepass eller husvask.

Skrevet

jeg syns 100 kr er helt greit jeg. de sitter der trossalt med et stort avsvar og vil gjerne ha tjent litt på jobben de gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...