Gå til innhold

for "tung" for vannfødsel?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste her ett sted at man ikke får føde i vann dersom man har høy BMI. Jeg er tung i kroppen,og det gir meg jo en høy BMI.

Jeg veier nå 92 kg 21 uker på vei, er størrelse 40.

 

Vil dette tilsi at jeg ikke får vannfødsel??? noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror helt sikkert du får føde i vann, men ta kontakt med fødeavdelingen så slipper du å lure.

Skrevet

eg ble nå tilbudt det med mine 115kg da jeg fødte.

Skrevet

Grunnen til at det er "vektgrense" er at hvis det blir problemer underveis i badekaret må jordmor kunne få deg opp i en fei. Så de vil helst at du er såpass at du klarer å komme deg opp selv med litt hjelp.

Skrevet

Det var ingen som stilte spørsmål med at jeg ville føde i vann når jeg var over 100 kilo.

(Hadde med meg mannen min på føden som lett hadde fått meg opp av vannet ved behov...men fikk aldri beskjed om at det var noen grense eller at jeg var for stor.)

Skrevet

Som regel er badekartilbudet på den avdelingen som er alternativ og der har de en grense på BMI (i alle fall på det sykehuset jeg valgte)..... i tilfelle du måtte trenge epidural eller andre medikamenter. Ved min siste fødsel fikk jeg ikke bruke badekar av den enkle grunn at vannet mitt hadde gått 30 timer tidligere (fare for infeksjon), dessuten måtte jeg settes igang.

Skrevet

Her har de grense på BMI, man må ikke ha over 32. Men de ser visst litt an også. Det har visst med fosterovervåkningen å gjøre, at om man er stor er dfet vanskeligere for jordmor å følge med på hjertelyd o.l.

Skrevet

jeg trodde jeg var for stor så jeg bare slo fra meg tanken med engang. Men når jeg kom til sykehuset lå jeg i badekaret lenge og jordmor spurte meg om jeg ville ha vannfødsel. Svarte at jeg trodde jeg var for stor. Men jeg var visst ikke en av de største sa hun så jeg kunne godt få det.

Men pga pressrier for tidlig så måtte jeg opp av vannet.

Skrevet

Takk for gode svar. Jeg skal ta kontakt med føden dit jeg skal for å få litt info, men godt å høre litt andre erfaringer.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...