Gå til innhold

Morfinallergi? Klør meg snart ihjel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått Kodein-tabletter av legen for å dempe smerter og lette en kraftig hoste. Men jeg klør meg til blods på både ben og armer nå, får ihvertfall ikke sove! Ifølge legen skulle disse tablettene gi meg en god natts søvn, men istedet holder jeg på å bli gal... Jeg har prøvd å søke på bivirkninger, men har ikke funnet noe om kløe så langt. Fikk morfin intravenøst for noen år siden, og da ble jeg også full av sår og klødde. Men ante ikke at det var morfin i tablettene jeg fikk av legen i dag:( Noen som har opplevd dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kodein blir omgjort til morfin i kroppen, og mange opplever kløe som en bivirkning.

Da jeg ble operert for en stund tilbake fikk jeg morfin som smertelindring. Jeg har aldri klødd så mye noen gang som jeg gjorde da. Fikk da vite at dette var en vanlig bivirkning. Har du zyrtec kan det hjelpe. Jeg fikk antihistaminer av noe slag da jeg lå på sykehuset og det hjalp!

Skrevet

Kløe er en vanlig bivirkning av morfin, ville nok seponert kodein og heller prøvd noe annet :o) Lykke til . hilsen intensivsykepleier

Skrevet

Takk for svar! ;) Jeg har klødd meg gjennom natta, og har nå åpne sår på armer og bein....så dropper galant kodein og lar heller hosten gå sin gang frem til mandag, så får jeg snakke med legen om andre alternativer. Broren min skjønte ikke hvordan jeg kunne være misfornøyd med kodein, han fikk sånne tabletter for noen år siden, og han følte han hadde en skikkelig tur på by'n ;) Mens på meg var det ikke smertestillende i det hele tatt, heller smertefremmende. Får rote frem vanlig paracet og hive innpå med hostesaft, heller det enn flere sårskorper! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...