:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 syns dere dette er mannsjåvinistisk? foreksempel når menn kommer med kvinnenedverdigene spøker som: når kona mi fødte så sa kameraten min "husk å be dem sy et par sting ekstra der nede da".... hahaha og "når kona mi sier at hun har vondt i hodet så svarer jeg bare: det gjør ikke noe, for det er ikke hodet ditt jeg skal bruke" jeg haaaaater sånne spøker! ihvertfall når menn forteller dem til meg og forventer at jeg skal le
Gjest Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Det er vel egentlig det man kan kalle mannsjåvinistisk, ja, men jeg hadde ikke brydd meg så veldig mye om det
Gjest Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Kanskje ikke helt det samme, men når jeg hører menn, og kvinner, bruke ordet "kalve" om en kvinne som skal føde så får jeg grøssninger. Jeg tåler mye og mangt, men grensen går ved "kalve"
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2010 ja, kalve er stygt... hehe jeg takler virkelig ikke menn som kommer med sånne dårlige spøker! for meg vitner det om ekstrem mangel på respekt. ser for meg at de mennene sitter der om 10 år og snakker stygt om kona på fest mens hun hører på. får helt angstanfall... hehe
Gjest Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 Hehe;) Men jo, det er mangel på respekt og utrolig irriterende når de forventer latter og applaus for flåseriet sitt. Hadde en sjef som var slik. Han kunne si ting som "som du vasker og vasker. kvinner får orgasme av å vaske gulv...." Jau.... humor på høyt nivå
moe_ Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 Du kan jo sitere Holberg, for gubben har jo bare "giort det Mesterstykke ved sin Kone, som enhver Bonde paa Amager kan giøre ham efter". :-) Selv avskriver jeg de som kommer med slike mindre begavede uttalelser, muligens med spørsmålet om hvor de syntes at de var morsomme.
PAVEEL Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 Veldig stygt sagt! Litt sånn som en jeg kjenner sa da dama fortalte at hun ikke sydde et eneste sting etter 1 fødsel (mens jeg var gravid med nr 1): Det er fordig du er fra det "storfittefolket" det og har gummihøne..... Dama sa Hæ??? Han: Var ikke noe.....
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Ganske stygt sagt ja. Jeg hadde antakelig smelt tilbake noen kommentarer. Om noen hadde bedt de om å sy et par sting ekstra på meg der nede f.eks. så kan man jo svare at det er kanskje like greit, vanskelig å kjenne noe med det ustyret du har tilgjengelig og så kikke på mannen... haha. Ikke noe snillere det, men når de sier så stygge ting i utgangspunktet så kan man hvertfall svare.
Gjest thricane Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 JA jeg hater sånne "spøker", like mye som jeg hater at kvinner som maser om hvor udugelige mennene deres er og om de er små der nede eller ikke. synes det er sjenerende når noen skal slenge på bekostning av sin kjære.
Tøysetipp Skrevet 17. juli 2010 #10 Skrevet 17. juli 2010 Det er så old fashion ! Og noen tror de har funnet opp kruttet ved å komme med en sånn kommentar. Min eks-svoger kom med noe lignende og jeg ba han trykke en syvarma lysestaka opp i ræva og se om ikke det var deilig.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. juli 2010 hahah.. hva sa han da? jeg kaldte fyren mannsjovinist, og det forsto han ingen ting av. samtidig mente han at jeg var hysterisk.... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå