Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Jeg vet at muligheten er der for at man kan bli gravid selv om man er sterilisert, men vet dere hvor stor sjanse det er? Eller hvor lang tid etter steriliseringen det er vanlig å oppdage det? Jeg ble sterilisert for 3 år siden og har nå alle symptomene jeg hadde ved forrige svangerskap. Skal kjøpe test i morgen, men kjente plutselig panikken i kveld om det kanskje er en mulighet for det kan være sant. Har liksom slått fra meg tanken at det var mulig spesielt siden det nå har gått 3 år......med sex uten å blitt gravid.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 oii!! Man føler man er sikkert når man er sterilisert,jeg gjør ihvertfall det! Må få høre hvordan testen svarte da:)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Min mamma ble gravid nesten 7 år etter at hun ble sterilisert.. Legens forklaring var at kroppen hadde laget seg en vei å unnga steriliseringen på, altså hadde eggene laget seg en ny vei ned til livmoren. Men det er jo veldig veldig veldig sjelden det skjer da, jeg er selv sterilisert og gynekologen sa at ingenting er 100% sikkert, men sterilisering er det absolutt sikreste når det gjelder å unngå graviditet. Du får oppdatere i morgen da...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 Ja, har liksom ikke tenkt tanken de siste årene at muligheten var der (selv om jeg er fullt klar over alt det er en liten sjanse, men regner jo med at det gjelder selvfølgelig ikke meg).
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Var negativ test i dag, men skal ta en ny om noen dager for å være på den sikre siden. Hadde jeg ikke vært sterilisert hadde jeg vært skråsikker på at jeg er gravid. Har helt plutselig fått ømme bryster som væsker, forsinket mens, vondt i bekkenet, kvalmen og trett.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Sterilisering er vel 99,5% sikkert.Ei venninne av meg fikk 5 barn etter hun steriliserte seg,og steriliseringen regnes som god nok.Legene kan ikke gjøre den sikrere. For å hindre flere barn bruker hun nå spiral i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå