Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Jeg tok et helseteppe på sykehuset, men fikk så dårlig samvittighet at jeg har tenkt å ta det med til neste fødsel, og bruke det da, og legge det igjen. Bare meg som er over-"wannabe-moralsk"?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Det er alltid sleipt å stjele! Og iallfall fra noen som har dårlig råd - som sykehusene, feks.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt stjal et helseteppe???? Vet du at du kan få de for ca 40 kr.?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 Vet ikke hvorfor, men jeg hadde ikke helseteppe hjemme, og ville nødig kjøre til byen for å handle det, rett etter et keisersnitt. Men som sagt, angret jeg meg, og skal putte det tilbake.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 har selv tatt med helseteppe fra sykehuset til alle mine tre barn. Har da virkelig betalt for det så har ikke dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 Du kunne fått et familiemedlem eller en venn til å kjøpe et helseteppe på f.eks. Princess. Eller var det andre ting du også manglet, som du tok?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 Har ikke familie her! Herregud da! Jeg har jo sagt at jeg angrer og skal legge det tilbake! Er ikke det bra nok for deg? Forbanna grinebiter!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #8 Skrevet 16. juli 2010 "Har da virkelig betalt for det så har ikke dårlig samvittighet" Stjeler du fra barnehager, skoler osv. også? Siden du mener du har rett til å stjele siden du betaler skatt
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #9 Skrevet 16. juli 2010 Giiiiiiiiiiid, STJAL du virkelig et helseteppe?????? Da jeg fødte datteren min på Riksen sa jordmoren til meg at det helseteppet kunne jeg bare ta med. De regnet med at de fleste nybakte mødre tok med seg helseteppe fra sykehuset, så det tar de høyde for. Ta dere sammen!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #10 Skrevet 16. juli 2010 Ja det er ganske så vanlig tror jeg. kjenner til og med en som tok med seg den sykehusdrakta(til voksne) hehe der går grensen for meg, de ville jeg ikke bruke på sykehuset engang. :-) Skjerp dere hysteriske kvinnfolk. fei deres egen dør, og ikke lek så moralske her inne.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #11 Skrevet 16. juli 2010 Barnet mitt hadde ikke helseteppe på sykehuset...de har sikkert sluttet med det siden alle stjeler det ;-) Hvis du går tilbake med det og forklarer at du angrer og situasjonen tror jeg de kommer til å bli veldig takknemlige for at du kom tilbake med det. Hadde fort blitt billigere for sykehuset om alle kom tilbake med det og kun hadde det til låns :-)
LinnisR83 Skrevet 16. juli 2010 #12 Skrevet 16. juli 2010 Det er en forskjell på å stappe baggen med helsetepper, og å ta med seg et teppe. Jeg vet ikke om det er lov eller ikke da, men når vi dro fra sykehuset, tullet de et helseteppe rundt sønnen min når han satt i bilstolen sin, så jeg tror ikke det er verdens undergang. De visste jo at vi skulle hjem, liksom.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #13 Skrevet 16. juli 2010 Tør ikke gå tilbake med det, men skal føde igjen om 4mnd, så da tar jeg det med, og legger det på rommet der..... HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #14 Skrevet 16. juli 2010 Hadde latt det være, se på det som en gest. Og sykehusene har ikke dårlig råd de har bare store problemer med å prioritere pengebruken.
Gjest Skrevet 16. juli 2010 #15 Skrevet 16. juli 2010 Det er vel ikke akkurat slepit, men jeg ville ikke hatt et teppe med "Sørlandet Sykehus SSHF" brodert inn på kantene Men men, hver sin smak
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #16 Skrevet 16. juli 2010 Sleipt ville jeg vel ikke kalt det, heller ufint eller gnient... Synes det er dårlig gjort å stjele fra institusjoner med dårlig råd. Hvis alle gjør det, blir det jo enda mindre penger til fødeavdelingen.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #17 Skrevet 17. juli 2010 Stjeling av helsetepper er faktisk en av hovedårsakene til at fødeavdelignen sliter såpass med økonomien. Ett teppe utgjør ikke et så veldig stort tap, men når det er snakk om flere hundre tepper som forsvinner i uka, så kan dere tenke dere selv....
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #18 Skrevet 17. juli 2010 Å stjele er ikke greit uansett. Blir selvfølgelig litt annerledes dersom man tar med seg en sykehusskjorte pga man ikke har andre klær å ha på. Jobber selv på sykehus, og har opplevd at folk tar med seg både fjernkontroller og tempur-puter (og de er svindyre). Virker som folk tror de har rettigheter til å bare ta det de har lyst på fra sykehus.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #20 Skrevet 17. juli 2010 Jeg synes det er ufattelig smålig å gjøre seg til tyv for et helseteppe som koster 50 kr.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #21 Skrevet 17. juli 2010 Lørjete utvaska helsetepper med helse-vest i kanten. Nei takk. Hadde ikke helsetepper til noen av ungene mine, ser ikke at det er et must å ha.
The Bad Gal Skrevet 17. juli 2010 #22 Skrevet 17. juli 2010 De helseteppene er jo godt brukte, slitte, utvaska, stive og blasse i fargene. Hvorfor vil noen ha et slikt? De du får på f.eks Princess er mye mykere og penere, uten den breie kanten rund. Det blir forresten en del penger dersom samtlige fødene skulle ta med helseteppe hjem...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #23 Skrevet 17. juli 2010 Ta det med deg og legg det att neste gang du :-) Blir litt oppgitt over alle her som synes det er heilt greit å berre forsyne seg av det ein vil på sjukehuset. Kva slags moral har de? Og "sjukehuset har ikkje dårleg råd, dei berre prioriterar feil"?? Den var jo god, men vil iallefall seie det blir feil prioritering å kutte ned på personale fordi griske mødre naskar med seg gratis helseteppe. Det er jo ein del babyar som vert fødd i løpet av eit år. Hadde vore flau over å vise fram eit helseteppe med "helsevesen" på. helsing sjukepleiar som er lei av kutt i helsevesenet.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #24 Skrevet 17. juli 2010 Hadde nok tatt en spanske en, og sendt det i retur, med en beklagelse om at jeg dessverre kom i skade å ta med meg et helseteppe da vi reiste hjem med babyen. Men om det er fire måneder til du skal føde igjen, ville jeg nok bare ha tatt det med og lagt det på plass på stellerommet! Og nei, jeg hadde ikke stjelt et helseteppe fra sykehuset, utvasket og stive som de er! Liker egentlig ikke helsetepper i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #25 Skrevet 17. juli 2010 Så fint at du angret og vil ta det tilbake da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå