Gå til innhold

Noen spisesteder i Trøndelag som lager GOD sodd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie fra østfold, som elsker sodd. Nå er vi på ferie, og skal være noen dager i trøndelag.

Er det noen her som vet om et bra spisested med nydelig sodd?

Ikke så farlig hvor, vi er veldig mobile :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, helt ærlig så vet jeg ikke om noen plasser som lager og selger sodd her.. Ganske dumt :/

Men, hvor skal dere bo og slik? :) For ellers er det ingen problem å lage sodd selv :)

Med mindre dere er på telttur:P

Skrevet

Ja, vet jeg kan lage den selv. Spiser ofte sodd hjemme.

Men tenkte at det var mulig å få smakt på en skikkelig god sodd, i dens hjemtrakter..

Var i Sandnes for et par år siden, og kjøpte komle på en kafe. ( komle er jo typisk middag der ) Den var bare helt fantastisk.

Så håpte det var en god gammel kafe her oppe som solgte en skikkelig hjemmelaget sodd. :-)

HI

Skrevet

Skal høre litt i rundt om det er noen som vet om noen som lager sodd her..

Men ellers, så anbefaler jeg å kjøpe Inderøy sodd også kjøper du med ekstra sodd boller og har oppi.. Også gulerot og mandel potet :o)

Å husk at ingefærøl ( brus) og skjenning er et must også :)

Skrevet

Det er noe som heter "Den gyldne omvei", mannen min har vært på den ruta. Kan du ikke sjekke opp den, for han skrøt overhendig av noe av maten han fikk servert når han var på den turen.

Skrevet

Tror du må sjekke med forskjellige vertshus rundtom:) Vet at vertshuset i Grong selger sodd, men det kan jo bli i overkant langt å kjøre:) Må vel lete etter litt lokale perler for å få i slik mat tenker jeg.

Trønderjente

Skrevet

Den gyldne omvei er rundt om i Nord-Trøndelag, rundt Inderøy. Der kan du godt finne sånn type lokal mat:)

Skrevet

Det er mange " den gyldne omvei" veier i Trøndelag. Så den må du litt mer spesifikk med på 16.18 =)

Regner med det er på inderøy?

Skrevet

Okei, det visste jeg ikke. Men ja, det er den jeg mener:D

Skrevet

Du skjønner at trønderne er ikke så fantasifulle når det gjelder å finne på navn på steder.. Så mange plasser som heter det samme :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...